کد خبر: ۶۷۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱ 03 November 2018

تابناک / یک کارشناس حوزه کار با بیان این که ساز و کار پرداخت کمک جبرانی دولت اعلام نشده است، گفت: ترمیم دستمزد و بهبود معیشت کارگران جدا از موضوع کمکهای جبرانی و اختصاص بسته‌های حمایت غذایی دولت است.

علی اکبر سیارمه اظهار کرد: دولت برای کمک به معیشت دهک‌های پایین که نیازمند هستند، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است ولی با توجه به شرایط دشوار زندگی و وضع اقتصادی کنونی به نظر می‌رسد که کمک های جبرانی هم برای کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی و بازنشستگان درنظر گرفته شده است تا قدرت خریدشان بیش از این تنزل پیدا نکند.

وی افزود: مساله ترمیم دستمزد و بهبود معیشت کارگران جدا از موضوع کمک‌های جبرانی و اختصاص بسته‌های حمایت غذایی است و انتظار جامعه کارگری این است که در شرایط موجود که هزینه‌ها افزایش یافته و سفره کارگران کوچک‌تر شده نسبت به ارتقای معیشت کارگران اقدام عاجل صورت گیرد.

سیارمه تاکید کرد: کارگران همواره در تصمیمات مربوط به بحث حقوق و دستمزد و معیشت در پایین جدول قرار گرفته‌اند، در حالی که بسیاری از آنان جزو اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه به شمار می‌روند و نیازمند حمایت دولت هستند.

این کارشناس حوزه کار در پایان گفت: اگر دولت می‌خواهد چنین اقدام فراگیری را صورت دهد و آحاد جامعه را تحت پوشش قرار بدهد این امر نافی وظایفی نمی‌شود که در قبال قشر کارگر دارد و باید جامعه کارگری را در جایگاه خود ببیند.

وی با بیان این که ساز و کار طرح پرداخت کمک جبرانی اعلام نشده است، گفت: انتظار داریم باشرایطی که از نظر اقتصادی و بودجه‌ای داریم، طرح‌هایی ارائه شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

ه پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه و برابر مصوبه هیات وزیران، سازمان برنامه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری، حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها کمک جبرانی واریز کند. منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل مصوبه دولت در خصوص طرح حمایت غذایی از گروههای کم درآمد تامین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار