کد خبر: ۶۷۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ 03 November 2018

به نقل از ایرنا، «آلکساندر نوواک» در مصاحبه با روزنامه فاینانشال تایمز که بخشی از آن روز جمعه در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد، این مطلب را بیان کرد و گفت: باید مکانیسمی برای همکاری در شرایط جدید بیابیم که امکان برای ادامه و توسعه همکاری با شرکای خود و کشور ایران را فراهم کند.

وی تصریح کرد: همکاری نفتی دو کشور به تهران امکان می دهد بخشی از درآمدهای نفتی خود را برای پرداخت بهای کالاهای روسی مصرف کند.

نوواک با بیان اینکه روابط بازرگانی تاریخی و سنتی با ایران داریم، اظهار کرد: ایران نیز به فناوری ها و خدمات روسیه نیاز دارد و روسیه به ایران برای احداث نیروگاه های برق حرارتی و خطوط آهن کمک و تجهیزات پیشرفته و محصولات کشاورزی به این کشور صادر می کند.

وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: مسکو و تهران امروز با تحریم های آمریکا مواجه هستند و مسکو هرگز تحریم های یکجانبه آمریکا را که بدون قطعنامه شورای امنیت علیه روسیه وضع شده است را نمی پذیرد و آن را اقدام غیرقانونی می داند.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام را اعلام کرد.

آمریکا بخشی از تحریم ها علیه ایران را در تابستان گذشته دوباره بازگرداند و مسئولان این کشور وعده دادند که بخش دیگری از تحریم ها را که شامل صادرات نفت ایران می شود را از روز چهارم ماه نوامبر (۱۳ آبان) اعمال کنند.

مقامات ایران بارها در این خصوص گفته اند که تحریم های ۱۳ آبان پیش تر اثرات خود را در اقتصاد ایران گذاشته و از این تاریخ به بعد اتفاق تازه ای رخ نخواهد داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بتازگی گفته است که تهران بر اساس برنامه های خود به تحریم های آمریکا پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران که با خبرنگار سی بی اس سخن می گفت از توضیح بیشتر درباره برنامه ها یا پاسخ ایران به این تحریم ها خودداری کرد و افزود: همانطور که رئیس جمهوری ترامپ گفت، می خواهم او حدس بزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار