کد خبر: ۶۷۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 30 October 2018

تابناک / حدود یکسال است که دانشگاهیان به مسئله تورم و رکود موجود در کشور هشدار می‌دهند، اما دولتی‌ها کمتر به آن‌ توجه می‌کنند.

اقتصاددان‌های دولت قادر به کنترل رکود نیستند و رکود در حال تبدیل شدن به بحران است و کارشناسان خبره اقتصادی 100 درصد منتظر رکود تورمی هستند.

دولتی‌ها یک جانبه نگری کردند و به کنترل تورم پرداختند، در حالی که قانون علم اقتصاد به ما آموخته که معلوم نیست کنترل تورم به کنترل رکود بیانجامد و چه بسا ممکن است به رکود دامن بزند و افزایش 250 هزار میلیارد تومانی نقدینگی دو سال اخیر کشور را شاهد بودیم که این افزایش نقدینگی هنوز اثرش را نگذاشته و 6 ماه بعد اثراتش بر تورم آشکار می‌شود.

بورس از سال 92 با چالش مواجه شد و یکی از بزرگترین اشتباهات دولتمردان این بود که وقتی ارز روند نزولی را در پیش گرفت مسئولان دولتی در آن مقطع اعلام کردند قیمت همین است و اجازه کاهش قیمت را ندادند و اگر چه بالا بودن نرخ ارز به نفع صادرات است، نرخ بالای ارز برای ما که صادراتمان خام فروشی است مناسب نبوده و به نفع واسطه‌ها و دلال‌هاست.

بدهی 90 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها یکی از عوامل رکود و چالش اقتصادی است و بانک‌های خصوصی با واسطه‌گری و دلالی و بردن سرمایه‌ها به کشورهای دیگر، لطمات سختی به اقتصاد کشور وارد کرده‌اند.

 

بسیاری از کارشناسان مشکلات موجود را ناشی از بی برنامگی دولت می دانند / گیلان هم با مسائلی رو به رو است

 

تا چه زمانی قرار است مومنی زاده هم فرماندار رشت باشد و هم سرپرست فرمانداری یک شهرستان دیگر!؟ / اداره کلی داریم که سه ماه است نه مدیرکل دارد و نه سرپرست! / رودسر و لاهیجان هم بماند که مدت ها است با سرپرست اداره می شود!

 

اواسط مرداد سال جاری بود که رسانه‌ها خبر از انتصاب ابوالفضل باقری منش مدیرکل پست استان گیلان به‌عنوان مدیرکل پست در استان قم دادند و بر اساس آنچه در پرتال اداره کل پست استان قم نیز آمده است این خبر صحت داشته و اکنون نیز باقری منش در سمت خود مشغول به فعالیت است.

حال اما با گذشت حدود ۳ ماه از انتصاب باقری منش در سمت مدیرکلی پست استان قم، این اداره کل در گیلان نه‌تنها مدیرکل ندارد بلکه سرپرستی نیز برای آن تائید نشده و نام باقری منش در پرتال اداره کل پست گیلان همچنان به‌عنوان مدیرکل ثبت‌شده است.

این اتفاق شاید اگر در هر استان دیگر رخ می‌داد عجیب به نظر می‌رسید اما در استانی که فرماندار مرکز استان همزمان سرپرستی فرمانداری یک شهرستان دیگر را نیز حدود یک ماه است بر عهده دارد نمی‌توان سطح توقعات خود را بالا برد!

امید است پس از گذشت حدود سه ماه از بلاتکلیفی عجیب این اداره کل خدمت رسان، حداقل یک نفر برای امضا کردن و رتق‌وفتق امور جاری اداره کل به‌عنوان سرپرست منصوب شود. 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار