کد خبر: ۶۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 28 October 2018

تابناک / نماینده و‌لی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید با زد و بندهای غیرمتعارف در دستگاه‌های اجرایی مقابله کرد گفت: همه مسئولان باید خودمراقبتی داشته باشند.

آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه شنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در رشت اظهار داشت: باید با زد و بندهای غیرمتعارف در دستگاه‌های اجرایی مقابله کرد.

نماینده و‌لی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم انسان محور بودن تمامی فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: انسان‌محور بودن فعالیت‌ها به معنای عدم رعایت قانون نیست و به این معنا است که همه مسئولان باید خودمراقبتی داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هدف از پذیرش مسئولیت باید خدمت کردن به مردم باشد عنوان داشت: مسئولان علاوه بر خودشان باید بر عملکرد مجموعه کاریشان نیز نظارت داشته باشند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه حفظ و احیای آب‌بندان‌های گیلان نیازمند لایروبی است تصریح کرد: مسئولان حوزه آب باید آب مورد نیاز کشاورزی را مدیریت کنند.

وی تاسیس سدهای لاستیکی را اقدامی موثر در راستای مدیریت آب کشاورزی دانست و ابراز داشت: امروز محصولات کشاورزی در برخی نقاط گیلان به صورت سنتی کشت می‌شود اما این روش‌ها دیگر پاسخگوی نیز جامعه نیست‌.

نماینده و‌لی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از روش‌های علمی برای کشت محصولات کشاورزی گفت: جهادکشاورزی نبض حیاتی استراتژیک جامعه است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه بخش‌های تحقیقاتی جهاد کشاورزی نیازمند توجه عمیق است خاطرنشان کرد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی یکی از معضلات حوزه کشاورزی است.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه یک سوم از اراضی شالیزاری گیلان در حال تبدیل شدن به زمین‌های باغی است اظهار داشت: در حوزه کشاورزی باید به برندسازی و فراوری محصولات توجه داشت.

وی با تاکید بر اینکه برندسازی محصولاتی مانند برنج، زیتون، بادام‌زمینی و چای در پیشرفت کشاورزی گیلان موثر است خاطرنشان کرد: مهاجرت روستاییان به شهرها از جمله معضلات گیلان است.

نماینده و‌لی‌فقیه در استان گیلان ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک خانگی در روستاها را عامل کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و افزود: این امر سبب افزایش نشاط در روستاها نیز می‌شود‌.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ترویج انجام کشت دوم سبب افزایش رونق اقتصادی کشاورزان می‌شود عنوان داشت: شناسایی بسترها و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی توسط مسئولان سبب افزایش بهره‌برداری از این حوزه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه ذخیره‌سازی خوراک دام و طیور را از اولویت‌های این مجموعه دانست و گفت: روزانه 35 درصد گوشت مرغ مصرفی تهران در گیلان تولید می‌شود‌.

علی درجانی با بیان اینکه روزانه 150 تن گوشت مرغ از گیلان به تهران ارسال می‌شود اظهار داشت: کشاورزی مولفه اصلی اقتصاد کشور است و استان گیلان در این حوزه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اعلام اینکه تامین کود مورد نیاز چایکاران و برنجکاران در دستورکار جهادکشاورزی استان گیلان قرار دارد خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان گیلان به 80 هزار تن کود نیاز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان صیانت از اراضی کشاورزی و حقوق کشاورزان را یکی از اهداف کاری این سازمان دانست و تصریح کرد: بروز خشکسالی در استان‌های دیگر سبب افزایش مهاجرت به گیلان شده است.

درجانی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی یکی از مولفه های مهم امنیت در کشور است عنوان داشت: برنامه ریزی علمی و مدون لازمه تجهیز اراضی شالیزاری و زیرساختهای بخش کشاورزی در گیلان است.

وی محصولات کشاورزی استان گیلان را محصولات آب محور دانست و خاطرنشان کرد: احیا و بهینه سازی آب بندان های استان گیلان در دستور کار نهادهای مرتبط با این حوزه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار