نوبخت در رشت؛
تابناک / معاون رئیس جمهور با بیان اینکه راه آهن قزوین- رشت طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد گفت: راه آهن رشت- قزوین متصل کننده این شهر به شبکه سراسری و بین المللی ریلی است.
کد خبر: ۶۷۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵ 27 October 2018

تابناک / معاون رئیس جمهور با بیان اینکه راه آهن قزوین- رشت طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد گفت: راه آهن رشت- قزوین متصل کننده این شهر به شبکه سراسری و بین المللی ریلی است.

 

دولت متعهد به تامین زیرساخت های مسکن مهر/ راه آهن قزوین- رشت امسال به بهره برداری می رسد

 

محمدباقر نوبخت، در بازدید از مسکن مهر رشت با تاکید بر تعهد دولت در تامین زیرساخت های مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان گفت: این واحدها باید هرچه سریع تر به متقاضیان واگذار شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه مسکن مهر و تعداد واحدهای آماده تحویل، مشخص شود افزود: متعهد می شوم تا پایان آبان این بودجه به استان اختصاص داده شود.

 

وی با اشاره به پرداخت خسارت به سیل زدگان در نیمه دوم مهر گفت: اعتبار لازم جهت جبران خسارت سیل زدگان نیز طی یک ماه به آنان پرداخت شد.

 

نوبخت با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت گفت: بودجه لازم در صورت تکمیل بخشی از این تصفیه خانه که قابلیت تصفیه حدود ۱۲.۵ درصد آب فاضلاب رشت را دارد تا پایان سال طی بازه زمانی یک ماه آینده تامین می شود.

 

وی به راه آهن رشت- قزوین که متصل کننده این شهر به شبکه سراسری و بین المللی ریلی است، اشاره کرد و گفت: اهمیت طرح مذکور از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فنی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست و بازدید از این پروژه، بررسی پیشرفت کار و رفع موانع همواره در سفرها مورد توجه جدی بوده است.

 

نوبخت ادامه داد: دولت در تامین منابع مالی این پروژه از هیچ کوششی دریغ نکرده و به صورت نقدی و یا از طریق اسناد خزانه و حتی در برخی موارد با انجام اصلاحیه هایی توسط هیات وزیران، بودجه لازم را اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه این محور ریلی نباید بیش از این طول بکشد ابراز امیدواری کرد آخرین بازدیدش از زمانبندی این پروژه باشد.

 

نوبخت تاخیر در بهره برداری از این پروژه را کوهستانی بودن منطقه اعلام کرد و افزود: امیدوارم با مدیریت مطلوب شاهد بهره گیری مسافران از این محور ریلی باشیم.

 

وی با اشاره به افتتاح راه آهن ارومیه بعد از اربعین حسینی تصریح کرد: سال گذشته استان های همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی سراسری متصل شدند و امسال آذربایجان غربی و گیلان به این شبکه سراسری وصل خواهند شد.

 

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: با افتتاح راه آهن گیلان خانواده معظم شهدای استان به میزبانی سازمان برنامه و بودجه با قطار وی آی پی عازم مشهد مقدس خواهند شد.

 

وی با اشاره به استقرار اداره کل راه آهن گیلان در رشت گفت: مدیر کل راه آهن گیلان طی این ماه معارفه شده تا برنامه ها به صورت مستمر و مداوم انجام و شاهد استفاده مردم از این خط ریلی باشیم.

 

نوبخت از ایجاد یک ایستگاه راه آهن داخل شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: می تو انیم با اجرای پروژه های جنبی، هزاران فرصت شغلی برای استان ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به پیشنهاد استاندار گیلان مبنی بر بهره گیری از خودروهای منطقه آزاد انزلی جهت تسهیل در تردد مردم به ایستگاه قطار افزود: قطار مذکور دارای واگن های ویژه(وی آی پی) بوده تا مسافران نسبت به استفاده از این مسیر ریلی رغبت بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار