در حالی‌که هر روز بر تعداد زوار اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه افزوده می‌شود، خدمات رسانی به زائران در این مرزها در جریان است.
کد خبر: ۶۷۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 21 October 2018

با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی، عبور و مرور زائران اباعبدالله(ع) از مرزهای چذابه و شلمچه روز به روز افزایش می‌یابد.

طبق گزارش و شواهد عینی خبرنگار فارس از مرز چذابه، در نزدیکی‌های این مرز ترافیک روانی وجود دارد اما جاده منتهی به چذابه جاده مناسبی نیست و شب‌ها بسیار تاریک است. به‌علاوه این جاده علیرغم بهسازی‌های انجام شده بسیار تاریک است و علامت‌های راهنمایی رانندگی درستی نیز ندارد.

نکته دیگر بی‌نظمی خاصی است که در برخی نقاط این مرز مشاهده می‌شود و گویا سرویس‌های بهداشتی نیز شرایط خیلی خوبی ندارند.

اما نکته مثبتی که امسال دیده شده این است که زائران معطلی خاصی در خروج از کشور ندارند و در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نیستند. ضمن اینکه از نظر امنیتی نیز شرایط خوبی در چذابه حاکم است.

طبق آخرین آمار و اطلاعاتی که امروز صبح به‌دست آمده، کرایه مسیر چذابه - نجف برای هر با مینی‌بوس 10 هزار دینار و با وَن حدود 15 هزار دینار است.

اما ظاهرا اوضاع در شلمچه منظم‌تر و زیرساخت‌ها مهیاتر است. مسیرهای منتهی به مرز شلمچه نیز مانند چذابه شاهد ترافیک روان هستند و گره ترافیکی در آن‌جا وجود ندارد.

در شلمچه نیز کار خروج زائران با سرعت خوبی انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مواکب در هر وعده پخت‌وپز دارند و پذیرایی از زوار به نحو مطلوبی انجام می‌شود.

طبق آخرین آمار، کرایه مسیر شلمچه - نجف برای هر نفر با اتوبوس یا مینی‌بوس حدود 10 هزار دینار و با وَن حدود 15 هزار دینار است.

گفتنی است مواکب عراقی از شهر العماره و از مسیر این شهر تا نجف به‌صورت پرشور و فعال مشغول خدمات رسانی هستند و مشکلی از بابت خورد و خوراک برای زوار وجود ندارد.

برخی مسیرهای منتهی به نجف در برخی مناطق به‌دلیل ازدحام مشایه‌ها یا زائران پیاده، دچار ترافیک مقطعی هستند که باعث می‌شود مسیر مرزهای شلمچه و چذابه تا نجف از نظر زمانی حدود 2 الی 4 ساعت بیشتر به‌طول بیانجامند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: اربعین حسینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار