امیرآبادی فراهانی در دانشگاه صنعتی قم:
ما تمام قد در مقابل ادغام دانشگاه‌های دولتی استان خواهیم ایستاد؛ در قم سه دانشگاه دولتی قم، صنعتی قم و حضرت معصومه(س) باید با هویت و ساختار مستقل به کار خود ادامه دهند. مسئولان دانشگاهی نباید اجازه سوء استفاده از محیط‌های علمی دانشگاه‌ها را داده و برخی از طیف‌ها و گروه‌های سیاسی اجازه لطمه زدن به ارزش‌های ملت را پیدا کنند.
کد خبر: ۶۷۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸ 21 October 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه خیرین دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: بر اساس کمیسیون ماده ۲۳ به دنبال جذب بودجه عمرانی برای ساخت و تکمیل دانشکده فنی و مهندسی در زمین تخصیص یافته دانشگاه صنعتی قم در ابتدای اتوبان قم - تهران هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران بسیار حساس و مهم است، گفت: در حال حاضر دشمنان می‌خواهند از طریق تحریم‌های مختلف اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قوت و پیروزی نظام را در گروی حمایت و حضور مردم ارزیابی کرد و افزود: در طول تاریخ ثابت شده است که هرگاه مردم ایران در سخت‌ترین شرایط از رهنمودهای رهبری نظام حمایت کردند پیروز شدند.

دانشگاه‌ها نباید بازیچه سیاسیون شوند

وی از نبود مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و درست در اجرای پروژه‌های عمرانی کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از ضعف‌های ما عدم مطالعه دقیق و طرح‌های ساختاری قوی در پروژه‌های عمرانی است. به عنوان مثال ۱۱۰ شهر بزرگ دنیا در کنار بنادر هستند چون از فرصت‌ها درست استفاده می‌کنند؛ اما متأسفانه شهرهای حاشیه بندرهای ایران جزو فقیرترین شهرهای ایران هستند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مهمترین وظیفه دانشگاه‌ها مأموریت‌های علمی و توسعه کشور است، گفت: مسئولان دانشگاهی نباید اجازه سوء استفاده از محیط‌های علمی دانشگاه‌ها را داده و برخی از طیف‌ها و گروه‌های سیاسی اجازه لطمه زدن به ارزش‌های ملت را پیدا کنند.

وی افزود: بدون شک اجازه نخواهیم داد که دانشگاه‌ها از مسیر مهم علمی و عمرانی خود فاصله بگیرد و ارزش‌های نظام زیر سؤال برود.

دانشگاه‌های آزاد مروج مدرک‌گرایی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأسیس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بدون داشتن طرح توجیهی و آمایش سرزمینی، گفت: با توجه به ازدیاد مراکز آموزشی در قم، مراکز آموزشی آزاد نباید به دانشگاه‌های دولتی لطمه وارد کرده و مدرک‌گرایی را باب کنند.

وی در ادامه با تمجید و تقدیر از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه‌های صنعتی قم اظهار کرد: دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی قم باید با تربیت مهندسانی کارآمد از دانشگاه‌های غیردولتی پیشی بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قم باید در حوزه توسعه صنعت و کارآفرینی و ایجاد اشتغال دانش محور پیشرو باشد گفت: ما تمام قد در مقابل ادغام دانشگاه‌های دولتی استان خواهیم ایستاد؛ در قم سه دانشگاه دولتی قم، صنعتی قم و حضرت معصومه(س) باید با هویت و ساختار مستقل به کار خود ادامه دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار