کد خبر: ۶۶۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 19 October 2018

تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه طرح دو فوریتی اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هیچ شانسی برای تصویب در مجلس ندارد گفت:‌ برخی به‌دنبال تطمیع نمایندگان هستند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ اخیراً خبرهایی در مورد پیشنهاد تدوین طرحی دو فوریتی برای اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به گوش می‌رسد اما با وجود اهتمام برخی چهره‌های بانفوذ برای تطمیع نمایندگان،‌ این طرح در مجلس هیچ شانسی برای تصویب ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت:‌ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از آن دسته از موضوعات پیچیده‌ای است که مجلس برای تحقق آن طرح‌های مختلفی را در سنوات گذشته به تصویب رسانده است اما صاحبان قدرت برای تثبیت جایگاه خود هر کدام از این مصوبات قانونی را به یک شکلی دور زده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:‌ طرح اخیری که در مجلس در مورد منع به‌کارگیری بازنشستگان در برخی مناصب ذکر شده به تصویب رسید در حقیقت خیلی محکم و قاطعانه تکلیف بازنشستگان را مشخص کرده است به طوری که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

کوچکی‌نژاد ضمن تشریح جزئیاتی از طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان اعلام کرد: طرح‌های قبلی بیشتر کارمندان و افراد شاغل در بدنه دولت را شامل می‌شد اما در طرح جدید انگشت اشاره به سمت افراد زورمند و کسانی که همواره قصد دور زدن قانون را داشته‌اند نیز نشانه رفت.

وی با بیان اینکه قانون فعلی بیشتر دانه‌ درشت‌ها را هدف قرار داده است ابراز داشت:‌ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در حقیقت به سراغ افرادی رفته است که همواره با دور زدن قانون و مصوبات مجلس حصاری امن به دور خود و مناصب تحت حاکمیت خود کشیده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه برخی گمان می‌کنند مناصب تحت مدیریتشان ارثیه آنان است بیان داشت:‌ افرادی نظیر معاونین وزرا،‌ استانداران،‌ فرمانداران و مدیران کل از جمله این دانه درشت‌ها هستند که مجلس به خوبی و با قاطعیت تکلیف آنان را مشخص کرده است.

کوچکی‌نژاد به طرح شعارهای عامه‌پسند بدون اجرا توسط برخی صاحب‌منصبان اشاره کرد و اظهار دا‌شت:‌ این افراد که تاکنون به‌طور دائم درصدد دور زدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بوده‌اند همان افرادی هستند که همواره شعار گردش نخبگان و استفاده از ظرفیت جوانان را سر می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه شعار و عمل این افراد دچار یکسری تضادهای آشکار است عنوان کرد:‌ به خطر افتادن جایگاه و مقام مسئله‌ای است که برخی از صاحبان زور را به تطمیع نمایندگان مجلس وادار کرده است در حالی‌که مجلس به هیچ عنوان زیر بار خواسته‌های غیرقانونی نمی‌رود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب طرح دو فوریتی اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس را بعید دانست و گفت: افکار عمومی جامعه،‌ نخبگان و جوانان از طرح فعلی حمایت می‌کنند بنابراین اگر طرح اصلاحی مورد نظر به مجلس بیایید مطمئناً رأی نخواهد آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار