١- آشنایى با فرهنگ سازمانى و مناسبات سازمانى شهردارى : آقاى عبداللهى از دیگر گزینه ها تسلط و آشنایى بیشترى به فرهنگ سازمانى و مناسبات سازمانى، محدودیت هاى سازمان و امکانات سازمان دارد. بى تردید تجربه آقاى عبداللهى که از سطح کارشناسى تا سطح شهردارمنطقه را در برمیگیرد این ظرفیت مدیریتى را در ایشان ایجاد کرده است . این ظرفیت بشدت در فرایند مدیریت موفق سازمان موثر خواهد بود.


٢-آشنایى با شهر با رویکرد مدیریت شهرى: آقاى عبداللهى در دو سطح مدیرعاملى سازمان زیباسازى شهردارى و شهردار منطقه آشنایى کاملى با شهر با رویکرد مدیریت شهرى دارند . گزینه هاى دیگر شهردارى رشت داراى آگاهى به مباحث شهرى هستند اما تجربه مدیریتى آقاى عبداللهى سطح آگاهى ایشان از مباحث مدیریت شهرى را عمق بیشترى میدهد


٣- آشنایى و تسلط به مناسبات مدیریتى میان دستگاهى: در ساختار مدیریت شهرى ایران چون مدیریت واحد شهرى وجود ندارد و از سوى دیگر مدیریت سازمان شهردارى بدون تعامل با دیگر دستگاه هاى دولتى و حاکمیتى بى تردید آسیب زننده خواهد بود. آقاى عبداللهى به نسبت آقایان دیگر تجربه بیشتر در تعامل با سطوح مختلف مدیران دستگاه هاى دولتى و حاکمیتى دارد.


۴- تجربه موفق در حوزه اقتصادى: واقعیت این است که یکى از مشکلات شهردارى رشت درآمدهاى ناپایدار این سازمان است . طبیعتا در این شرایط خلاقیت و ایده هاى شهردار میتواند ظرفیت هاى درآمدزایى براى شهردارى ایجاد کند. تجربه شخصى آقاى عبداللهى در حوزه اقتصاد نشانگر این است که ایشان از ظرفیت ذهنى مناسبى براى طراحى ایده هاى درآمدزا براى شهردارى برخوردار است و در شرایط کنونى که منابع درآمدى شهردارى ناپایدار است قطعا باید شهردار از این ظرفیت برخوردار باشد.


به استناد دلایل گفته شده آقاى عبداللهى مى تواند شهردار مناسب براى شهر باشد و اعضاى شورا قطعا با توجه به نگرانى هایى که براى شهر دارند میتوانند با انتخاب ایشان دین خود را به شهر ادا کنند