کد خبر: ۶۶۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 18 October 2018

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه موفق شد با نتیجه ۲ بر یک بولیوی را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. در این دیدار بعد از مدت‌ها بانوان در ورزشگاه آزادی حاضر شدند تا طلسم حضور بانوان در ورزشگاه آزادی شکسته شود. 

این حضور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. 

* فرانس ۲۴ 

برای اولین بار و در اقدامی بی‌سابقه، به جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ تماشاگر زن اجازه داده شد تا بازی تیم ملی کشورشان برابر بولیوی را تماشا کنند. از سال ۱۹۷۹ بعد از انقلاب اسلامی، از حضور زنان در ورزشگاه ها ممانعت به عمل آمد و مسئولان عنوان می‌کردند باید از زنان در برابر جو مردانه ورزشگاه ها مراقبت شود. 

هم‌چنین در طول جام جهانی روسیه نیز به زنان اجازه داده شد تا در ورزشگاه آزادی حاضر باشند و دیدارهای تیم ملی کشورشان را از مانیتور تماشا کنند. 

اکیپ 

نشریه معتبر اکیپ با این تیتر که "پیروزی دو سر برد برای ایران" به بازتاب حضور زنان در آزادی این اتفاق پرداخت.

در گزارش این نشریه آمده است: پیروزی ایران برابر بولیوی تنها در زمین بازی به دست نیامد و در رابطه با برابری زنان و مردان نیز اتفاق مثبتی در ورزشگاه رخ داد و برای اولین بار زنان اجازه حضور در ورزشگاه را به دست آوردند تا یک برد دیگر برای ایران ثبت شود.

این اتفاق برای اولین بار رخ می‌دهد جایی که زنان در قسمتی جداگانه در ورزشگاه اجازه تماشای دیدار تیم ملی کشورشان را به دست آوردند.

Fotbollskanalen

این رسانه سوئدی نیز در بازتاب اتفاق یاد شده نوشت: بالاخره بعد از ۴۰ سال انتظار زنان توانستند دیدار تیم ملی فوتبال کشورشان برابر بولیوی را از نزدیک تماشا کنند. بر همین اساس بستگان بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، بازیکنان تیم ملی فوتسال و عده ای تماشاگر برای اولین بار توانستند به ورزشگاه آزادی راه یابند و دیدار تیم ملی کشورشان را از نزدیک تماشا کنند. 

Sun daily & Nation

دو رسانه دیگر انگلیسی نیز ورود زنان ایران به ورزشگاه را بازتاب دادند و آن را اتفاقی خوب و ماندگار برای فوتبال ایران قلمداد کردند که بعد از مدت‌ها انتظار عملی شده است.

همچنین رسانه های دیگر از جمله لوموند فرانسه، بخش رسانه ای گاردین و شبکه های توئیتر رسانه‌های ورزشی دنیا نیز این اتفاق را بازتاب داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار