کد خبر: ۶۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 12 October 2018

وزیر بهداشت و درمان از زیرپوشش بودن ۲۳ میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت که در مرکز خدمات جامع سلامت روستای اوجاکسر شهرستان بابلسر برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام ارجاع آرزوی دیرینه مردم است، اظهار کرد: بیماران در مسیری که بیمه ها تعیین کردند در سطح یک در مراکز بهداشتی توسط پزشک معاینه می شوند و در صورت لزوم به متخصص ارجاع خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزینه درمانی در کشور بالا است، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها نبود نظام ارجاع است و بیماران مستقیما به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کند.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در برخی استان ها نظام ارجاع پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: نظام ارجاع در استان مازندران و گیلان با دو مدل مختلف به خوبی درحال اجرا است که در نهایت موجب انتخاب بهترین طرح می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع هستند، گفت: گام نخست این طرح، تحت پوشش قرار دادن ۸۳ میلیون نفر و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر برای ۷۰ میلیون نفر در سطح کشور پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم در چند سال آینده نظام ارجاع در تمام کشور مستقر شود به طوری که اگر بتوانیم سالانه ۱۰ میلیون نفر را به این تعداد اضافه کنیم کمک بزرگی به نظام سلامت کرده‌ایم.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه به خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: خدمات پیشگیری در حوزه دندانپزشکی برای افراد زیر۱۴ سال رایگان است.

وی با بیان اینکه برای ۴۰ میلیون نفر در مقطع ابتدایی سه بار خدمات پیشگیری از پوسیدگی دندان را دریافت می‌کنند گفت: با شرایطی که دولت دارد نمی‌تواند بیش از این در حوزه دندانپزشکی کمک کند و این خدمات یکی از پرهزینه‌ترین خدمات در این حوزه محسوب می شود.

رضا حبیبی ساروی، مدیرعامل فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دبیر کلان منطقه آمایشی فناوری اطلاعات شمال کشور وزارت بهداشت، همچنین از اجرای پروژه الکترونیکی سامانه ارجاع و مدیریت سلامت شامل نسخه نویسی و نسخه پیچی ارجاع الکترونیکی خبر داد و گفت: از چهار سال پیش فرایند اجرایی این امر آغاز و شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد که با همکاری چهار حوزه سازمان نظام پزشکی، بیمه سلامت کشور، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به سرانجام رسید.

وی افزود: فاز نخست این پروژه از یک سال پیش آغاز شده و بخش اجرایی سازی آن در مناطق تحت پوشش روستایی با موفقیت انجام شد و مدل نهایی برای اجرا در سطح کشور به دست آمد و اکنون در حال پیگیری برای اجرایی کردن فاز دوم این امر هستیم.

دبیر کلان منطقه آمایشی فناوری اطلاعات شمال کشور وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح در سطح داروخانه شهرهای مازندران نیازمند هماهنگی و همکاری بیمه‌ها است.

حبیبی افزود: مباحث مربوط به نظام ارجاع و نرم افزار بومی پزشک خانواده و متخصص در مازندران به صورت سه موضوع جدا گانه در قالب یک بستر راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، افتتاح و بازدید از بزرگترین خوابگاه دخترانه دانشجویی علوم پزشکی با ظرفیت هزار نفر و با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال از سوی وزیر بهداشت و درمان صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار