کد خبر: ۶۶۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹ 11 October 2018

تابناک / بالاخره زمان آن رسیده که بعد از مشخص شدن وضعیت مالکیت و ماندن علی کریمی در این باشگاه، هرچه زودتر پروسه جذب یک اسپانسر ثابت برای تأمین هزینه‌های جاری و پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنان انجام شود.

بلاتکلیفی و شفاف نبودن فعالیت‌های مالی باشگاه، یکی از مهم‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات این روزهای باشگاه سپیدرود رشت است. دلیل اصلی‌اش هم شاید این بود که هنوز جواد تن‌زاده در صدد شکایت برای پس گرفتن مالکیت این باشگاه از علی کریمی و رفقایش بود. طبیعی هم بود که تا پیش از اعلام حکم نهایی دادگاه درباره مالکیت، فعالیت‌های مالی خیلی اصولی و برنامه ریزی شده نباشد.

بالاخره اما دادگاه تجدید نظر نیز به نفع جواد تن زاده رای نداد و مالک سابق سپیدرود، پس از ماه‌ها تلاش نتوانست این تیم را پس بگیرد.

تن‌زاده که امیدوار بود این بار و بعد از ارائه برخی مدارک بتواند رای را به نفع خود برگردانده و بار دیگر مالکیت را پس بگیرد، مجدداً از سوی دادگاه نفی شد و دادگاه تجدید نظر به رای داور- اداره کل ورزش استان- صحه گذاشت. به این ترتیب مالکیت سپیدرود در اختیار علی کریمی و همکارانش باقی ماند و با این حکم تن‌زاده از سپیدرود رفت.

در نهایت این دعوای مالکیت نه تنها فایده‌ای برای باشگاه سپیدرود نداشت، بلکه ضربات زیادی هم به آن وارد کرده و این باشگاه متزلزلی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه دعوای مالکیتی بی نتیجه‌ای است که در نهایت راه به جایی نبرد.

حالا اما بالاخره زمان آن رسیده که بعد از مشخص شدن وضعیت مالکیت و ماندن علی کریمی در این باشگاه، هرچه زودتر پروسه جذب یک اسپانسر ثابت برای تأمین هزینه‌های جاری و پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنان انجام شود.

این یکی از موضوعاتی است که این روزها بیش از پیش مورد توجه سرمربی و مالک سپیدرود قرار دارد. مسئله‌ای که تا کنون با برگزاری چندین جلسه با افراد مختلف دنبال شده و جزییاتی از آن به بیرون درز پیدا نکرده است. گویا از یک طرف هزینه‌های جاری باشگاه سپیدرود با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و پرداخت به موقع قرارداد بازیکنان و طلبکاران از طرف دیگر باعث شده که افراد حاضر در این باشگاه در تکاپوی جذب اسپانسر افتاده و هر یک از کانالی به دنبال رفع مشکلات باشند.

البته در این میان می‌توان گفت دلیل اصلی عدم توافق مالک سپیدرود با اسپانسران پیشنهادی متفاوت در مبلغ پیشنهادی هر دو طرف است. سرخ‌پوشان گیلانی در مسابقات اخیر خود مقابل پرسپولیس و پیکان با چهار اسپانسر به میدان رفته‌اند. حقیقتی که تنها برای کوتاه مدت جواب می‌دهد و به همین دلیل است که علی کریمی و تیم پشتیبانی‌اش به دنبال توافق با یک شرکت ثابت و دریافت پول معین از آن هستند.

مسئله طلبکاران یکی دیگر از موضوعاتی است که با ورود کریمی به باشگاه مورد توجه قرار گرفت و توسط این فرد پیگیری شد. باشگاه سپیدرود از گذشته تا کنون نزدیک به 5 میلیارد بدهی به جا گذاشته و جادوگر فوتبال ایران توانسته است مبلغی نزدیک به 2 میلیارد از این مبلغ را پرداخت کرده و با بازیکنان سابق سپیدرود تسویه کند. حقیقتی که در باشگاه بی سابقه بوده و مورد توجه مالکان قبلی قرار نداشته است.

همه این مشکلات حالا با مشخص شدن تکلیف مالکیت باشگاه، می‌توانند با سرعت و نظم بهتری پیگیری شود و مشکلات باشگاه راحت‌تر حل شود. به شرط آنکه علی کریمی در نخستین قدم درباره مسائل مالی باشگاه را برای هواداران شفاف‌سازی کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار