کد خبر: ۶۶۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶ 10 October 2018

تابناک / پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر رشت به صورت فوق العاده و با دستور بررسی برنامه کاندیداهای تصدی گری شهرداری رشت با بیش از یک ساعت تاخیر برگزار شد.

 

عبدالهی: با هر گونه انتصابات که وابسته به اعضای شورا باشد مخالفم؛ اجازه نمی‌دهم که به پرسنل شهرداری بی احترامی شود؛ برخی می‌دانند که حضور عبدالهی برایشان خطر است و دست هر گونه رانت را می بندم / رمضانپور نرگسی: از ایرادات نصرتی این بود که برای مردم وقت نمی‌گذاشت؛ شهرداری ورشکسته است و بودجه شهرداری واقعی نیست

 

حامد عبدالهی کاندیدای شهرداری رشت گفت: بنده قلبا دوست داشتم در ابتدا اعضا سوالات را بپرسند زیرا پاسخ بنده به سوالات همان برنامه ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه اگاه هستند که شهرداری دارای مشکلاتی است، افزود: امیدوارم با برنامه ای دارم نظر اعضای شورا را جلب کنم.

عبداللهی با اشاره به پنج منطقه شهرداری رشت گفت: بزرگترین مشکل درحوزه نظام اداری، بحث انسانی است که به صورت پیمانی، شرکتی، قراردادی و حجمی بوده است.

عضو فعلی شورای شهر رشت افزود: بیش از ۱۹۰۰ نفر در قسمت حجمی مشغول کار هستند که دارای مشکلاتی هستند و با تاسیس شرکت سهامی خاص این مسئله برطرف می‌شود.

وی دیگر مشکلات منابع انسانی را بیمه عنوان کرد و گفت: با توجه به بدهی شهرداری بازنشستگان با مشکلاتی مواجه هستند.

عبدالهی در مورد انتصابات گفت: متاسفانه انتصابات به صورت رابطه ای بوده است که ایجاد بی انگیزگی در پرسنل شده است. شایسته سالاری را ملاک عمل قرار می‌دهم و کمیته انتصابات را در شهرداری راه اندازی خواهم کرد.

وی افزود: برخی از سازمانها در شهرداری ادغام شده است و سازمانهایی ایجاد شده که غیر قانونی است بنابراین امیدواریم چارت مصوب شده اجرا شود.

عبداللهی گفت: از دیگر موضوعاتی که دغدغه بنده شده است محیط زیست است و شعار انتخاباتی خیلی از اعضا هم احیای رودخانه ها بود.

وی در مورد پسماند گفت: سرانه زباله در شهر رشت ۹۰۰ گرم است که دوبرابر سرانه مصرفی است و بیش از ۷۰۰ تن زباله به سراوان حمل می‌شود.
وی افزود: باید

نامزد تصدی گری شهرداری با تاکید بر اینکه شهرداری موظف به جمع آوری زباله است گفت: این در حالی است که تمام مشکلات در این بخش برعهده شهرداری گذاشتند. امییدوارم با راه اندازی زباله سوز ششصد تنی مشکلات این بخش را حل کنیم و به آموزش و فرهنگ سازی در بین مردم بیشتر توجه کنیم.

از سال ۸۲ افراد غیر متخصص در حوره شهرسازی ورود کردند

عبداللهی افزود: با کمک و حمایت دولت تا پایان سال بحث تصفیه‎خانه بیمارستانها حل می‌شود.

وی با تشکر از نصرتی شهردار سابق رشت گفت: اقدامات خوبی برای رشت انجام دادند که در ظاهر دیده نمی‌شد اما کارهای زیر بنایی انجام دادند.

این عضو شورا افزود: باید از ظرفیت های ملی مانند دکتر نوبخت برای توسعه شهر رشت بیشتر استفاده کنیم.

عبداللهی گفت: مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند و این بسیار بد است. می‌توانیم از شهرهای بزرگ دیگر در این زمینه الگو بگیریم و اعتماد سازی کنیم زیرا سبب میشود که سرمایه گذاری در شهر انجام شود.

وی با بیان اینکه از سال ۸۲ افراد غیر متخصص در حوره شهرسازی ورود کردند گفت: میتوانیم با ورد افراد کارآمد در این حوزه مشکلات را کم و از بین برد.

چرخش عبدالهی و تشکر از فاطمه قدیمی

وی در مورد پروژه های عمرانی گفت: پروژه های نیمه تمام باتوجه به منابع و کم و کاستی هایی که داریم باید اولویت بندی کنیم. برای پیش‌برد پروژه ها از ظرفیت خاتم الانبیه سپاه نیز میتوانیم استفاده کنیم.

عبدالهی گفت: در حمل و نقل و ترافیک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این عضو شورا تصریح کرد: رشت ظرفیت های خوبی را برای سرمایه گذاری دارد و در حوزه گردشگری می‌توانیم مانور خوبی بدهیم.

عبدالهی که در گذشته یکی از منتقدین جدی فاطمه قدیمی مدیر شهر خلاق خوراک بوده است امروز در صحن شورا گفت  اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است و می‌توانیم از این فرصت برای گردشگر پذیری استفاده کنیم.

سوالات ویژه زاهد

حجت جذب از عبداللهی پرسید: آیا توانایی برخورد با رانت، واسطه گری و دلالی را دارید؟

فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت پرسید: چرا عبدالهی برای شهرداری آمده و چه کاری در شورا نمی‌توانستید انجام بدهید که می‌خواهید در شهرداری انجام دهید؟ چه جوابی برای مردمی که به شما رای داده اند دارید؟

وی در پایان گفت: دلیل اینکه به حامد عبداللهی از هم از میان جریان چب و هم از راست عنایت شده چه چیزی است؟

عده ای محدود با آبروی کارکنان شهرداری بازی کردند/ نصرتی برای مردم وقت نمی‌گذاشت

رمضانپور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: بدنه شهرداری یک بنده سالمی نبود و عده ای محدود با آبروی خیلی از کارکنان شهرداری بازی کردند.

وی گفت: بنده قائلم بر اینکه جوانان می‌توانند کار کنند. توصیه بنده به شما این است که تفکر سیاسی خود را در کار ورود ندهید.

این عضو شورا یادآور شد: شهرداری ورشکسته است و بودجه شهرداری واقعی نیست. کفاف هزینه ها را نمی‌دهد و باید سرمایه‌گذار وارد کنیم. برنامه شما برای شهری که مولف های زیرسازی یک کلانشهر را ندارد، چیست ؟

رمضانپور نرگسی گفت: شهردار باید حسن خلق داشته باشد و از ایرادات نصرتی این بود که برای مردم وقت نمی‌گذاشت.

ذاکری: در خود چه دیده ای که کاندیدای شهرداری شدی؟

بهراد ذاکری از عبدالهی پرسید: چه چیزی در بین سایر کاندیداها نبود که در خود دیده‌اید و وارد این عرصه شدید؟

وی افزود: با زباله سوزی که الان می‌خواهد راه اندازی شود، شاهد بالا رفتن سرطان ریه در رشت خواهیم بود.

ذاکری تصریح کرد: عملکرد مدیریت شهر خلاق خوراک را مثبت ارزیابی کردید آیا معتقد به عملکرد درست مدیریت خلاق خوراک هستید ؟

برای آینده چه برنامه ای دارید ؟

علوی در سوالی از عبدالهی پرسید: آنچه که شما گفتید کارهایی بود که در حال انجام است بفرمایید برای آینده چه برنامه ای دارید ؟

وی گفت: برای آینده رشت چه اقدامات زیر بنایی برای این شهر در نظر دارید ؟

علوی ادامه داد: شما اطلاع دارید ۶۰ نفر از کارکنان حجمی به دیوان عالی شکایت کردند برای این افراد چه برنامه ای دارند؟

وی افزود: شما نطقی در صحن شورا داشتید که پیمانکاران بومی داده شود و اکنون می‌گویید که قرارگاه خاتم را وارد کار کنیم؟! این را توضیح بدهید. در مورد میزبانی شهر خلاق را نظرات خودتان را بگویید؟

دست هر گونه رانت را می بندم

عبدالهی در پاسخ به سوالات گفت: دلیل بی‎‌انصافی هایی در چند روز اخیر شاهد آن بودیم این است که بنده می‌توانم در این عرصه کار کنم و متاسفانه مسائل شخصی را وارد کردند.

وی گفت: این افراد می‌دانند که حضور عبدالهی برایشان خطر است و دست هر گونه رانت را می بندم. مسائل شخصی را در کار وارد نمی‌کنم و جلوی هرگونه سواستفاده را خواهم گرفت.

میلی به حضور در شورا نداشتم

عبدالهی ادامه داد: بنده به دنبال حفظ ارزشها هستم و با هیچکس تعارف ندارم. بنده فقط خدا را دارم و سعی میکنم حرف و عملم یکی باشد.

وی با بیان اینکه میلی به ثبت نام برای عضویت در شورای شهر رشت نداشتم گفت: در خودم پتاسیلی است که به صورت ۱۷ ساعت کار کنم برای حل مشکل شهردای و انتظارات مردم را براورده کنم.

عبدالهی با بیان اینکه نحوه برخوردم با همه صادقانه است گفت: همیشه ارتباطم با مردم راحت و خوب بود و همین امر گاهی برای من مشکل ساز میشد.

وی ادامه داد: من این شجاعت را دارم.که جلوی هر گونه فساد به خصوص مالی را بگیرم و سعی می‌کنم انتصابات بر اساس شایستگی باشد.

کارهای بزرگ را به خاتم بسپاریم

عبدالهی گفت: چون دلم برای شهرداری می‌سوزد وارد این عرصه شدم و بنده اجازه نمی‌دهم که به پرسنل شهرداری بی احترامی شود.

وی در مورد هزینه میزبانی از همایش شهر خلاق خوراک گفت: برای خود من قانع کننده نبود که ۱۰ میلیارد هزینه داشته باشد و باید بر روی کمیته شهر خلاق خوراک بیشتر کار شود و از برند شهر خلاق خوراک استفاده کنیم.

این عضو شورا در ادامه گفت: بنده به صراحت عرض می‌کنم نحوه پرداخت را به شورا گزارش خواهم داد.

وی با بیان اینکه در حوزه مالی بد عمل شده است گفت: امسال عید پیامک هایی از پیمانکاران دریافت میکردم که به خاطر ۱۵۰ میلیون تومان در زندان بودند.

عبدالهی در مورد پیشنهاد استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم گفت: از پیمانکاران بومی در پروژهایی کوچک میتوان استفاده کنیم و اولویت با بومی هاست و کارهای بزرگ را به خاتم بسپاریم.

با هر گونه انتصابات که وابسته به اعضای شورا باشد مخالفم

وی در مورد انتصابات گفت: با هر گونه انتصابات که وابسته به اعضای شورا باشد مخالف هستم.

عبدالهی در مورد نیروهای حجمی گفت: نیروهای حجمی یک سقفی دارد و تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم.

 

گفتنی است در جلسه گذشته رضا ساغری با ۸ رای، سینا مقدادی با ۷ رای، علی مبصر با ۸ رای، بهزاد نیک‌فهم با ۶ رای، حامد عبداللهی با ۹ رای و مسعود موسوی با ۱۰ رای به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت معرفی شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار