کد خبر: ۶۶۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 09 October 2018

به نقل از تسنیم از رشت، محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی میزان خسارات وارده ناشی از سیل به استان گیلان در رشت اظهار داشت: سیل اخیر گیلان حادثه‌ای با خسارات کم‌نظیر بود.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه دستگا‌ه‌های اجرایی به خوبی به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند خاطرنشان کرد: مردم حادثه‌دیده با وجود تمام مشکلات از خدمات ارائه شده راضی بودند.

نوبخت با اعلام اینکه مسئولان باید تا رفع کامل مشکلات حادثه‌دیدگان در صحنه حضور داشته و خدمت‌رسانی کنند تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکلات از دستگاه‌های اجرایی پشتیبانی می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سیل به دو بخش زیرساخت‌های دولتی و همچنین مسکن‌های مردم خسارت وارد کرده است عنوان داشت: تسهیلات مورد نیاز مردم به زودی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخشی از اعتبار لازم برای بازسازی زیرساخت‌های استان گیلان از محل بودجه حوادث تامین می‌شود ابراز داشت: خسارات وارد شده به پل‌های گیلان محسوس است.

معاون رئیس جمهور تن‌خواه مورد نیاز استان گیلان برای آغاز بازسازی زیرساخت‌ها روز چهارشنبه به استان پرداخت می‌شود افزود: تلاش می‌کنیم تا بدهی چایکاران را هرچه سریعتر پرداخت کنیم.

نوبخت ضمن تشکر از اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها در راستای انعکاس دقیق اخبار سیل گیلان ابراز داشت: رسانه‌ها همگام با مسئولان استان گیلان در تمامی صحنه‌های سیل حضور داشتند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به خسارات وارده به استان گیلان به وسیله جاری شدن سیل اظهار داشت: هزینه خسارات ناشی از سیل از هفته آینده به حادثه دیدگان پرداخت می‌شود.

علیرضا تابش با بیان اینکه اعتباری بلاعوض برای خرید زمین به حادثه‌دیدگان سیل پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: این مبلغ به افرادی پرداخت می‌شود که زمین آن‌ها در نزدیکی رودخانه قرار دارد.

مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: از فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهم تا آمار دقیقی از خسارات سیل ارائه دهند

رئیس سازمان چای کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: عمده مناطق چایکاری استان گیلان در سیل اخیر آسیب دیدند که این امر سبب نگرانی چایکاران استان شده است.

حبیب جهانساز با بیان اینکه تاکنون ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای با ارزش ۲۱۳ میلیارد تومان از تولیدکنندگان خریداری شده خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶۱ میلیارد تومان به تولیدکنندگان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: ۱۲ شهرستان استان گیلان با سیل گریبانگیر هستند و در حال حاضر هیچ روستایی فاقد آب نیست.

محب‌علی رنج‌ور با بیان اینکه ۲۵۰ خانوار در برخی روستاهای شهرستان فومن با مشکل تامین آب مواجه هشتند خاطرنشان کرد: ۴۵ کیلومتر لوله انتقال آب روستایی در سیل اخیر دچار آسیب شد که به ۸ میلیارد تومان برای بازسازی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار لیتر آب بسته‌بندی شده در میان حادثه‌دیدگان سیل توزیع شده است ابراز داشت: برای تامین آب شرب روستاهای حادثه دیده نیازمند اعتبار مالی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این جلسه با اعلام اینکه ۴۲ اکیپ راهداری از پیش از شروع سیل آماده‌باش بودند اظهار داشت: ۳۳ محور استان گیلان به طور کامل مسدود شده بود که در حال حاضر به ۳ محور کاهش پیدا کرده است.

محمدرضا نازک‌کار با اشاره به مسدود بودن محور پونل به خلخال خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم گیلان می‌توانند از جاده اسالم برای سفر به خلخال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بازسازی راه‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر نیاز به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری استان گیلان نیازمند نوسازی هستند که این امر نیاز به ۲۰ میلیارد اعتبار دارد.

جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز در این جلسه با اعلام اینکه سیل اخیر بیش از ۶ میلیارد به زیرساخت‌های توزیع برق گیلان آسیب وارد کرده است گفت: از سال ۸۳ تاکنون ۹۷ میلیارد تومان به زیرساخت‌های برق گیلان آسیب وارد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار