کد خبر: ۶۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 09 October 2018

تابناک / یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره سازوکار بسته حمایتی برای اقشار کم درآمد گفت: دولت ۱۴ میلیون نفر را که شامل بسته حمایتی می‌شوند، شناسایی کرده است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره بررسی بسته حمایتی دولت برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته هنوز قطعی نشده؛ امروز گفت‌وگو‌هایی بین دولت و مجلس درخصوص مسائل اقتصادی و بسته‌ای که عنوان می‌کنند برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته است، صورت گرفت.

وی ادامه داد: چیزی که در این گفت‌وگوها مطرح شد این بود که جامعه آماری افرادی بود که تحت پوشش این بسته حمایتی قرار می‌گیرند حدود بیست میلیون نفر است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مطرح می‌شود افرادی که درآمد آنان زیر سه میلیون تومان است، شامل این بسته می‌شوند، شناسایی اشخاص با این درآمد چگونه صورت ‌می‌گیرد، عنوان کرد: شناسایی افراد با درآمد سه میلیون هم جز گفت‌وگوها و بررسی‌های امروز بود که این افراد چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: دولت می‌گوید تا ۱۴ میلیون نفر را شناسایی کرده است. البته معتقدم شناسایی افرادی که چنین درآمدی را دارند کار سختی نیست.

لاهوتی در پاسخ به این سوال که باتوجه به شرایط موجود کشور روز به روز فاصله بین قشر متوسط و کم‌درآمد در حال کاهش است و طبقه متوسط جامعه هم نیاز به حمایت دارد، گفت: شناسایی افراد کار سختی نیست و معتقدم باید یک جبرانی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: این جبران باید به نحوی باشد که برای مردم فایده و سود داشته باشد و مشکلاتشان را کاهش دهد و ما باید در این مورد با دولت به تفاهم برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار