کد خبر: ۶۶۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 06 October 2018

فرماندار لنگرود از مسدود شدن راه ارتباطی 10 روستای این شهرستان در منطقه اتاقور خبر داد.

سیدرضا جوادپور روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخریب پل بتنی کیازینیک بر اثر طغیان رودخانه در روستای کیاگاهان بخش کومله، ارتباط این بخش با دو شهرستان لنگرود و املش را قطع کرده ضمن اینکه راه 10 روستای منطقه اتاقور نیز مسدود شده است.


وی با اشاره به حضور نیروهای امدادی برای بازگشایی معابر شهری لنگرود نظیر میدان امام حسین ، میدان هلال احمر و جاده چمخاله اظهار داشت: در این بارندگی خسارت جانی نداشته ایم و خسارت به سردهنه های کشاورزی و انهار بر اثر طغیان رودخانه ها اتفاق افتاده ولی به جاده ، پل، تاسیسات و واحدهای تجاری اشخاص خسارت هایی وارد آمده است.


وی همچنین به آبگرفتگی بخشی از مدارس روستایی و شهری این شهرستان و زیر آب رفتن برخی تاسیسات شهری اشاره و اضافه کرد: نیروهای امدادی مشغول ترمیم جاده ها و باز کردن جاده های عمومی و تخلیه آب هستند.


فرماندار لنگرود با یادآوری انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر لایروبی رودخانه شلمانرود و لایروبی و ترمیم آبراه های شهری گفت: امسال با لایروبی بموقع این رودخانه، تعریض آن و آزاد کردن تصرفات حاشیه رودخانه توسط شهرداری از خسارت ها کاسته شد و اگر این اقدامات انجام نمی شد، با توجه به بارندگی های بیشتر حتما عمق خسارت ها از سال های قبل فزون تر بود.


جوادپور طغیان رودخانه شلمانرود طی شب گذشته و امروز را طی 50 سال اخیر بی سابقه دانست و اضافه کرد: این طغیان برخی از روستاهای ساحلی شهرستان را نیز درگیر کرده ولی هم اکنون راه های مواصلاتی اصلی روستایی و شهری شهرستان باز است و تردد در آنها جریان دارد، فقط کندی عبور و مرور در سطح شهر لنگرود وجود دارد.


شهرستان لنگرود با 140 هزار و 686 نفر جمعیت و سه بخش مرکزی ، کومله و اتاقور در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار