تابناک مرکزی: سخنگوی قوه قضائیه ایران از صدور حکم اعدام برای سه تن از افرادی که به گفته او به ارتکاب جرم «اخلال در بازار ارز» محکوم شده‌اند، خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 02 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم؛ محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد: سه تن از محکومان دادگاه‌های ویژه بررسی اتهام‌های مطرح شده در خصوص ارتکاب فساد مالی از طریق اخلال در بازار ارز، به اعدام محکوم شده‌اند.

اژه‌ای ابراز کرد: در این رابطه، ۳۰ مجرم دیگر نیز به حبس از ۳ سال تا ۲۰ سال محکوم شده‌اند.

در میان افرادی که سخنگوی قوه قضائیه ایران از صدور حکم اعدام برای آنها خبر داده نام وحید مظلومین معروف به سلطان سکه به همراه محمداسماعیل قاسمی و باقری درمنی به چشم می‌خورد.

اژه‌ای تیرماه گذشته اعلام کرده بود که مظلومین به همراه پسرش در خرید ۲ تُن سکه طلا و خرید عمده ارز مشارکت داشته است. با این حال در میان اسامی اعلام شده از متهمان اخلال در بازار ارز، نامی از فرزند آقای مظلومین به چشم نمی‌خورد.

رئیس پلیس تهران نیز سه ماه پیش از این اعلام کرده بود که سلطان سکه «به نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین کننده نرخ سکه باشد.»

به گفته حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، این فرد که پیش از این نیز به‌عنوان دلال سکه بازداشت شده بود، از سال ۱۳۹۶ خرید ۲ تُن سکه را آغاز کرده بود. رحیمی همچنین از بازداشت ۳۰ اخلال‌گر بازار ارز خبر داده بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار