کد خبر: ۶۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 25 September 2018
چرا فیفا ١٩ با قیمت یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان به فروش می‌رسد

تنها چند روز تا عرضه رسمی فیفا ١٩ در بازارهای جهانی باقی مانده اما اگر سری به میدان امام خمینی تهران بزنید، می‌توانید این بازی را با قیمتی بین یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان تا یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان پیدا کنید. این قیمت نجومی دلایل مختلفی دارد که البته مقصرهای آن فروشندگان یا دلالان بازی نیستند.
سوال اصلی اینجاست که چرا اصلا باید چنین قیمتی برای یک بازی‌ای که معادل و حتی بیشتر از حقوق یک‌ماه ‌درصد زیادی از افراد جامعه است، عادی باشد، آن‌هم در شرایطی که دقیقا ‌سال گذشته از قیمت ۵۵۰‌هزار تومانی فیفا ١٨ و دیگر بازی‌های شناخته‌شده گله می‌کردیم. جدا از افزایش قیمت دلار که تأثیر مشخصی روی قیمت بازی‌ها گذاشته، باید به نسخه خاصی از فیفا ١٩ که در بازار داخل در دسترس است نیز، توجه کرد. به‌طور کلی، الکترونیک آرتز سه نسخه متفاوت از فیفا ١٩ را عرضه می‌کند:  

نسخه استاندارد با قیمت ۶۰دلار: شامل خود بازی فیفا ١٩، درصورت پیش‌خرید حاوی ۵ پک طلایی، چند لباس برای آلتیمیت تیم و دراختیارداشتن کریستیانو رونالدو به صورت قرضی برای ۷ بازی.
نسخه Champions با قیمت ۸۰دلار: شامل خود بازی فیفا ١٩، ۳روز دسترسی زودتر نسبت به خریداران نسخه استاندارد، ۲۰ پک طلایی، چند لباس برای آلتیمیت تیم، دراختیارداشتن کریستیانو رونالدو و نیمار به صورت قرضی برای ۷ بازی و بازکردن یک پک لیگ قهرمانان اروپا برای بخش آلتیمیت تیم.
نسخه Ultimate با قیمت ۱۰۰دلار: شامل خود بازی فیفا ١٩، ۳روز دسترسی زودتر نسبت به خریداران نسخه استاندارد، ۴۰ پک طلایی، چند لباس برای آلتیمیت تیم، دراختیارداشتن کریستیانو رونالدو و نیمار به صورت قرضی برای ۷ بازی و بازکردن یک پک لیگ قهرمانان اروپا برای بخش آلتیمیت تیم.
درحال حاضر دو نسخه Ultimate و Champions  (محدودتر نسبت به نسخه آلتیمیت) که به دست خریداران بازی در دوبی رسیده، در داخل بازار ایران یافت می‌شود. با یک حساب سرانگشتی و با درنظرگرفتن قیمت ۱۵‌هزار تومان برای هر دلار و نزدیک به ۴‌هزار تومان برای هر درهم، نسخه Champions حداقل یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان و نسخه Ultimate حداقل یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان باید قیمت داشته باشند و این قیمت درحالی است که هیچ سودی را برای فروشنده بازی در دوبی و خریدار آن در ایران درنظر نگیریم.

بهترین دروازه‌بانان فیفا ١٩ مشخص شدند

درحالی که با گذشت هر روز، به زمان عرضه‌ بازی فیفا ١٩ نزدیک می‌شویم، اطلاعات بیشتری از بخش‌های مختلف این بازی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود. چندی پیش، الکترونیک آرتز که وظیفه نشر این بازی را برعهده دارد، لیست بهترین دروازه‌بانان فیفا ١٩ را منتشر کرد.از آنجایی که دروازه‌بانان نقش بسیار مهمی را در زمین فوتبال ایفا می‌کنند، انتخاب یک دروازه خوب برای بخش آلتیمیت تیم بازی فیفا ١٩ مسأله‌ بسیار مهمی به شمار می‌رود. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم لیست ١٠ دروازه‌بان برتر بازی از لحاظ امتیاز کلی را برای شما قرار دهیم تا در زمان انتخاب دروازه‌بان برای تیم خود، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید: 

بهترین کاشته‌زن‌‌های  فیفا ١٩

در ادامه لیست‌هایی که از بهترین بازیکنان فیفا ١٩ منتشر می‌شوند، چندی پیش لیست بهترین کاشته‌زن‌‌های فیفا نیز مشخص شد. نکته جالب این لیست حضور یک بازیکن از ژاپن و غیبت کریستیانو رونالدو است.

پرسرعت‌‌ترین بازیکنان فیفا ١٩

با توجه به عملکرد فوق‌العاده مسی در زمینه کاشته‌زدن،‌ او در صدر این لیست جای دارد و گزینه اول تعداد زیادی از کاربران فیفا ١٩ در به ثمررساندن ضربات آزاد خواهد بود. الکترونیک آرتز هرچند روز یک‌بار به انتشار لیست‌های مختلفی از بهترین‌های این بازی در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد. درهمین راستا، لیست پرسرعت‌ترین بازیکنان فیفا ١٩ منتشر شد. جالب است که در این لیست خبری از سه بازیکن برتر فیفا ١٩ یعنی کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و نیمار نیست. یکی از نکات جالب لیست بالا به قرارگرفتن کلیان ام‌با‌په مهاجم ۱۹ساله باشگاه پاریس سینت ژرمن در رتبه دوم درحالی‌ که بازیکنان پرسرعتی همچون گرت بیل و سادیو مانه پشت‌سر او قرار دارند، برمی‌گردد. تعداد زیادی از افراد این لیست را بازیکن‌های ناشناخته تشکیل داده‌اند که به خاطر سرعت خوبشان قطعا گزینه مناسبی برای بخش آلتیمیت تیم، مخصوصا برای کاربرانی که قصد استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی را ندارند، به حساب می‌آیند.

*روزنامه شهروند

برچسب ها: فیفا ١٩ ، فیفا 19
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار