وزیر خارجه آمریکا معتقد است تلاش‌های دولت ترامپ برای برقراری روابط با روسیه به دلیل رفتار‌های «بدخواهانه» مسکو، میسر نشده است.
کد خبر: ۶۵۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 23 September 2018

به گزارش تابناک : مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش های خود برای بهبودی روابط با روسیه «موفق» نبوده است که دلیل آن فعالیت های «بدخواهانه» مسکو بوده است.

پمپئو شب گذشته ضمن حضور در برنامه «دیدار با مطبوعات» شبکه ان بی سی گفت: در تعداد انگشت شماری از مناطق جهان، منافع آمریکا و روسیه همپوشانی دارد، اما همکاری با روسیه به دلیل روابط پرتنش، دشوار است.

وی مدعی شد دولت ترامپ سعی دارد تا اقدامات «بدخواهانه» مسکو را در سراسر جهان متوقف کند و نهایت تلاش خود را برای تسهیل روابط با ابرقدرت دوره جنگ سرد به کار بسته است.

پمپئو گفت: رئیس جمهور ترامپ سعی کرد روابط واشنگتن با مسکو را توسعه  و تغییر دهد ولی ما موفق نشده ایم.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی چنین اظهارنظری در مورد روسیه  کرده است که ماه گذشته اعلام شد دولت ترامپ تصمیم گرفته است مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه اعمال کند. این تحریم ها در ارتباط با طرح ادعایی غرب علیه مسکو در خصوص مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس  دوجانبه سابق روس و دخترش در انگلیس بود.

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در ماه مارس بیانیه ای مشترک منتشر کرده و بدون هیچ سندی، روسیه متهم به مسموم کردن اسکریپال کردند.

پمپئو در حالی از تلاش های واشنگتن برای توسعه روابط با مسکو سخن گفته است که ترامپ پس از نشست هلسینکی، بارها از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمجید کرده و به همین دلیل در آمریکا مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

روسای جمهور آمریکا و روسیه در ژوئیه سال جاری میلادی در پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار کردند. بسیاری از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی ضمن انتقاد از این ملاقات، بار دیگر ادعاهایی همچون دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را پیش کشیدند و نشست هلسینکی را بی نتیجه برای واشنگتن قلمداد کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار