گزینه تصدی شهرداری رشت و شهردار سابق مردم اصفهان و یزد در گفت و گو با تابناک گیلان؛
تابناک / مهدی جمالی نژاد شهردار سابق مردم اصفهان و یزد و معاون عمرانی آتی وزارت کشور و مدیری با دو تجربه بومی و غیر بومی در حوزه شهرداری در گفت و گو با تابناک گیلان اظهار کرد: بهترین تجربه را در زمینه بومی و غیر بومی شهرداران را گمان میکنم با سابقه تصدی شهردای سابق اصفهان و شهرداری فعلی یزد بنده داشتم.
کد خبر: ۶۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 21 September 2018
 
 
 
تابناک / مهدی جمالی نژاد شهردار سابق مردم اصفهان و یزد و معاون عمرانی آتی وزارت کشور و مدیری با دو تجربه بومی و غیر بومی در حوزه شهرداری در گفت و گو با تابناک گیلان اظهار کرد: بهترین تجربه را در زمینه بومی و غیر بومی شهرداران را گمان میکنم با سابقه تصدی شهردای سابق اصفهان و شهرداری فعلی یزد بنده داشتم.
 
 
شهردار سابق اصفهان تصریح کرد: بیان موضوع بومی و غیر بومی بودن مدیران شهری بحثی است که به هیچ عنوان در آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مطرح نشده و با بررسی این آیین نامه سایر شرایط از جمله موارد فنی و داشتن تخصص و توانایی های مختلف مورد توجه و تاکید قرار میگیرد و چیزی به نام بومی و غیر بومی را مطرح نمیکند.
 
 

شهردار یزد ادامه داد: به علاوه لزوما بومی بودن مزیت و فضیلت نیست، چرا که دانش بومی را می توان با نیروهای بومی هر محل و منطقه ایی کسب کرد اما دانش و توانایی فنی و تخصصی را نمیتوان به سادگی دست یافت ؛ به همین دلیل فکر میکنم در کنار همان دانش بومی که باید یقینا وجود داشته باشد، وجود دانش فنی و تخصصی هم خیلی بحث مهمی است ؛ حتی در برخی موارد همین غیر بومی بودن باعث انتقال تجربیات و نوآوری ها از شهری به شهر دیگر می شود.

 
وی افزود: نهایتا مدیران، چه بومی و چه غیر بومی باید الفبای مسائل شهری و برنامه ریزی شهری را بدانند و در خیلی از اوقات شاهدیم که بسیاری از شهرداران با کوله باری از تجربیات از شهری به شهر دیگر می روند و در مسائل شهری آنجا تحول شگرفی را رقم می زنند و مصادیق این موارد نیز در گذشته های دور وجود داشته است.
 
شهردار یزد گفت: مگر شیخ بهایی غیر بومی نبود که با ورود به اصفهان تحول عظیمی را به وجود آورد ؛ بنابراین معضلات شهری را با تجربه و خلاقیت میتوان حل کرد نه اتکا به مدیر بومی و به همین خاطر است که در آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار بحثی از بومی و غیر بومی بودن مشاهده نمی شود.

 

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: امروزه مدیران شهری را به چند درجه تقسیم میکنند:
 
 
1. مدیران شهری که تنها به توان فیزیکی و قدرت بدنی و ذهنی خودشان تکیه میکنند، مدیران درجه چهارم اند.
 
 
2. مدیران شهری که فقط از تخصص و مهارت های خودشان استفاده میکنند، مدیران شهری درجه سوم اند.
 
 
3. مدیران شهری که فقط به فکر سیستم و فرآیند سیستمی باشند، مدیران شهری درجه دوم اند.
 
 
4. ولی مدیران شهری که به دانایی، فکر، اندیشه، نوآوری، خلاقیت، دانش، بازآفرینی، شاخص های جهانی نوآوری، آینده نگاری و آینده پژوهی بیاندیشند، مدیران شهری درجه اول اند.
 
 
شهردار سابق مردم اصفهان و یزد در انتها گفت: به همین دلایل است که اخیرا موسسه راهبردی شهرهای جهان تحقیقی را انجام میدهد و مشخصات شهرهای موفق را در حوزه مدیریت شهری مورد مطالعه قرار میدهد، میبینیم که یک سری شاخص هایی را تعریف میکند که از جمله آن: استفاده و بهره برداری از ایده های دیگران، ساختن براساس توان موجود، انعطاف پذیری شهر، حل مشکلات مالی و اقتصادی، ارتباط با مردم، تمرکز بر روی طرح های مردم محور و... را مطرح میکند که با دقت مشخص میشود هیچ اشاره ایی به بحث بومی و غیر بومی بودن شهردار ندارد.
 
 

شهردار یزد معاون وزیر کشور می‌شود

 

تابناک گیلان / سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد، گفت: شهردار یزد برای قبول پست معاونت عمرانی وزرات کشور استعفای خود را به شورای شهر تقدیم کرد.

محسن عباسی هرفته در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که اعلام رسمی قبول یا رد استعفای دکتر«مهدی جمالی‌نژاد» بعد از جلسه علنی شورای اسلامی شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: حتما شهردار یزد در پست جدید خود منشأ خدمات زیادی برای استان یزد خواهد بود.

وی ضمن تشکر از شهردار یزد بابت زحمات کشیده شده در طول یکسال افزود: با توجه به این‌که جمالی‌نژاد در پست جدید خود می‌تواند باعث و بانی خدمات گسترده تر و بیشتر برای کشور باشد اعضای شورا با لحاظ مصالح ملی علیرغم میل باطنی خود احتمالا با استعفای ایشان موافقت خواهند کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد، گفت: دست شورا در انتخاب جانشین دکتر جمالی‌نژاد خالی نیست و مردم نگران خلا جایگزین ایشان و روند فعالیت ها و اقدامات شهرداری نباشند. به زودی جایگزین ایشان معرفی خواهد شد و بدنه خدوم شهرداری نخواهند گذاشت وقفه‌ای در فعالیت های عمرانی، فرهنگی وخدماتی شهر رخ دهد.

دکتر مهدی جمالی نژاد قرار است بعد از شهرداری یزد به عنوان معاونت عمرانی وزارت کشور منصوب شود.

 

 
تابناک در پایان برخی از سوابق شهردار این شهر را جهت استفاده برخی از مسئولان ، مدیران و نمایندگان مجلس در استان گیلان متذکر می شود:
 
  1. معاون امور عمرانی استانداری اصفهان
    2. مشاور و مدیرکل حوزه استاندار اصفهان
    3. رئیس کارگروه محیط زیست و توسعه پایدار استان اصفهان
    4. رئیس کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان اصفهان
    5. رئیس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان
    6. مدیر کل امور شهری و شوراهای استان اصفهان
    7. رئیس هیئت مدیره شرکت مترو منطقه ای اصفهان
    8. رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سامان گستر
    9. مدیرعامل صنایع آلومینیوم المهدی
    10. دبیر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان
    11. مدیر عامل(I.S. GOSTAR M) کوالالامپور مالزی و مشاور اجرایی شهرداری اصفهان در مالزی
    12. مدیر روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان و دبیر اجلاس بین‌المللی اصفهان و معماری اسلامی
    13. نویسنده کتاب دیپلماسی شهری اولین اثر در حوزه دیپلماسی شهری.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
به استاندار گیلان بگویید برای شما نیرو بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار