نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل
تابناک / ذبیح الله نیکفر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ برخلاف ادعای استاندار گیلان که معتقد است نمایندگان به‌خوبی پیگیر مطالبات مردم این استان نیستند وکلای مردم با تمام توان در مسیر رفع مشکلات تلاش می‌کنند و اهل سیاسی‌کاری نیستند.
کد خبر: ۶۵۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 14 September 2018

تابناک / ذبیح الله نیکفر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ برخلاف ادعای استاندار گیلان که معتقد است نمایندگان به‌خوبی پیگیر مطالبات مردم این استان نیستند وکلای مردم با تمام توان در مسیر رفع مشکلات تلاش می‌کنند و اهل سیاسی‌کاری نیستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد:‌ از استاندار گیلان تقاضا داریم قبل از ایراد چنین اتهاماتی به نمایندگان مردم استان گیلان،‌ حداقل سوابق پیگیری نمایندگان در موضوعات مختلف شهرستانی و استانی را مطالعه کرده و سپس این چنین اظهار نظر کنند.

وی با اعلام اینکه استاندار گیلان برخی اوقات سیاسی‌تر از نمایندگان این استان عمل می‌کند افزود:‌ در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه لاهیجان-‌ سیاهکل و دیلمان استاندار گیلان هم از این طرح بازدید کردند اما هیچ اقدام مثبتی برای رفع موانع این پروژه انجام نداده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع تملک اراضی ۳ کیلومتر از این پروژه در محدوده سراوان به سیاهکل بیان داشت:‌ در صورت بازگشایی این مسیر،‌ مصیبت‌های اهالی منطقه سیاهکل به علت خسارت‌های ناشی از بروز ترافیک سنگین، مضاعف‌تر خواهد شد.

نیکفر با اعلام اینکه قرار نیست مردم سیاهکل تاوان اشتباهات مسئولات وزارت راه و شهرسازی را پس بدهند ابراز داشت:‌ مسیر سیاهکل به سراوان بسیار پرتردد و حادثه خیز است و با وجود بازدید وزیر راه و شهرسازی،‌ تاکنون اقدامی برای رفع مشکل این منطقه انجام نشده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به نحوه ساخت پروژه سالن ورزشی تختی لاهیجان نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ برای ادامه احداث این طرح در سال ۹۷ حدود ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده که امیدواریم ضمن جذب این مبالغ شاهد پیشرفت بیشتر این پروژه باشیم.

وی زمان اتمام و بهره‌برداری از این طرح را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ بر اساس پیگیری‌ها،‌ رایزنی‌ها و وعده‌های مسئولان وزارت ورزش و جوانان،‌ در صورت تأمین اعتبارات لازم تا پایان امسال پروژه سالن ورزشی لاهیجان آماده افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تغییر پیمانکار پروژه میدان گیل لاهیجان نیز خبر داد و گفت:‌ بر اساس شواهد و مدارک و نحوه پیشرفت فیزیکی این طرح،‌ پیمانکار فعلی آن توانایی لازم برای ادامه و تکمیل پروژه را ندارد و احتمالاً اجرای آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه میدان گیل تأکید کرد و اظهار داشت:‌ امیدواریم با مجموعه اقدامات و پیگیری‌هایی که تاکنون انجام شده روند ساخت این طرح سرعت بیشتری به خود گرفته و در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

نیکفر به روند اجرای پروژه تثبیت زمین در محور دیلمان نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ علاوه بر انجام عملیات مقام‌سازی زمین برای مقابله با پدیده رانش در محور مورد نظر،‌ بسیاری از مناطق خطرآفرین شناسایی و توسط پیمانکار مربوطه برای رفع و اصلاح آن‌ها اقدامات اساسی انجام شد.

وی میزان مطالبات پیمانکار این پروژه را حدود ۷ و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون جلساتی در زمینه نحوه پرداخت این مبالغ به مجری طرح برگزار شده که قرار است با تأمین اعتبارات در دو قسط ۵ و نیم میلیارد تومانی و ۲ میلیارد تومانی نسبت به واریز آن اقدام شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه اجرای پروژه تثبیت زمین در محور دیلمان از حدود ۵ سال قبل آغاز شده است افزود:‌ طول اجرای این طرح که از نقاط بسیار صعب‌العبوری نیز گذر می‌کند تقریباً ۵۰ کیلومتر بوده و عملیات اجرای آن نیز به این زودی‌ها هم به اتمام نمی‌رسد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
استاندار گیلان را به فلاکتی اسفناک به پیش میبرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
نمایندگان گیلان نمایندگان عزیز شما عصاره ملت گیلان هستید
با استاندار بی قانون گیلان مقابله کنید ایشان اهل این استان نیست ایشان یک روزی از گیلان میرود آنچه باقی می ماند کارهای بی قانونی و بی ادبی ایشان
نگذاریم این بی قانونی و بی ادبی در گیلان رواج پیدا کند
مردم گیلان با ادب مهمان نواز و باشرفند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار