کد خبر: ۶۴۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 30 August 2018

تابناک / در آخرین روز هفته دولت، طرح های عمرانی و خدماتی در شهرستان های آستانه اشرفیه، لاهیجان و املش واقع در شرق استان گیلان افتتاح شدند.

رئیس اداره راه و شهرسازی آستانه اشرفیه غروب چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه های این شهرستان در روستای کیسم به ایرنا گفت: تعریض و بهسازی شش کیلومتر از محور آستانه به رودبنه ، تعریض و روکش آسفالت بیش از یک کیلومتر از راه روستایی کیسم پایین ، بهسازی و آسفالت 9 کیلومتر از راه روستایی امیرهنده به گیلده ، بهسازی و آسفالت یک کیلومتر از راه روستایی میدان کیسم ( سالستان) از جمله پروژه هاست.


محمد حسین عزمی افزود: تعریض و توسعه پل خشکاروندان ، دیواره سازی رودخانه حشمت رود روستای سالستان و احداث پل کیسم از دیگر پروژه هایی است که افتتاح شده ضمن اینکه امسال پنج بلوک مسکن مهر آستانه اشرفیه نیز به بهره برداری رسیده است.


بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستانه اشرفیه، پنج طرح روکش آسفالت راه های روستایی به مناسبت هفته دولت از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در حاشیه بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: اجرای عملیات روکش آسفالت شش و نیم کیلومتر از راه های روستایی سوخته کوه ، پشل، لسکوکلایه، نفره ده و راه فرعی آستانه به لشت نشاء از جمله طرح هایی است که به بهره برداری رسیده است.
فریدون سیاری با بیان اینکه اجرای این طرح ها 10 میلیارد ریال هزینه داشته ، افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستانه اشرفیه متولی نگهداری 565 کیلومتر از راه های استان در حوزه این شهرستان است که از این مقدار 100 کیلومتر بزرگراه اصلی و فرعی و 465 کیلومتر نیز راه روستایی است.
شهرستان آستانه اشرفیه با 2 بخش مرکزی و بندرکیاشهر و 105 روستا، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

** افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان
گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان به ایرنا حاکیست پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان همزمان با بزرگداشت هفته دولت افتتاح شد.
مسعود کاظمی شهردار لاهیجان گفت: این پروژه ها شامل تعریض و احداث پل فرهنگیان و اجرای آسفالت این مسیر ، بازسازی خانه سنتی پارک بعثت (باغ ملی) ، اجرای کفپوش مسیر پیاده راه خانه سنتی، مرمت و بازسازی نمای حمام گلشن و اجرای آبنمای موزیکال با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 460 میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری است.
شهر لاهیجان با 102 هزار نفر جمعیت، از شهرهای پرجمعیت و مهم استان محسوب شده و در شرق گیلان واقع است.

** افتتاح شش پروژه عمرانی در املش
شش پروژه عمرانی در مجموع با 14 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در املش افتتاح شد.
بانک خون و بخش شیمی درمانی بیمارستان 32 تختخوابی نیکوکار املش به عنوان تنها بخش شیمی درمانی شرق گیلان در مجموع با یکصد میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید. سایت آبرسانی بهشت آباد بخش رانکوه این شهرستان نیز با تحت پوشش قرار دادن 21 روستا و اعتباری معادل پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان با برخورداری 2 هزار و 335 خانوار افتتاح شد.
پروژه گازرسانی به سه روستای ملکوت، لرود و مربو بخش رانکوه املش از دیگر پروژه هایی بود که به مناسبت هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
شهرستان املش با 2 بخش مرکزی و رانکوه، در 70 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار