کد خبر: ۶۴۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 13 August 2018

تابناک / فوتبال ایران این روزها برای اجرای اصل صرفه جویی در هزینه ها برنامه های گسترده ای را در دستور کار دارد که هم اکنون بخشی از این برنامه ها در رقابت های باشگاهی اجرا می شود.

اواخر تیرماه بود که سازمان لیگ با ارائه بخش نامه ای اعلام کرد که در لیگ برتر امسال برای صرفه جویی در هزینه ها از داوران استان های مجاور شهر میزبان برای قضاوت دعوت خواهیم کرد که این مساله اعتراضات زیادی را در پی داشت و تاحدودی مسئولان مربوطه از موضع شان کوتاه آمدند، اما شنیدیم که سازمان لیگ در اجرای این رویکرد با مشکل مواجه شده به گونه ای که دسته ای از شدت صرفه جویی در حال محو شدن هستند، برخی هم، همچنان تافته شان جدا بافته شده است، برای رسیدن به نتیجه صحیح در این خصوص به سراغ دبیر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال رفتیم وی در این خصوص اظهارداشت: نگاه ما به همه فعالان در رقابت های باشگاهی به یک شکل است و هیچ گونه اجحافی در این مورد وجود ندارد.

محمد کشوری در پاسخ به این سوال که چرا پس از برگزاری سه هفته از رقابت های لیگ برتر باشگاه های لیگ برتر همچنان گفته می شود؛ سازمان لیگ به طور کاملا نامحسوس مفاد بخش نامه تیر ماه را برای داوران اجرا می کند و در یک جلسه خودمانی به آن ها اعلام شده برای رفتن به بازی هایی که به میزبانی تهران، ساری، اصفهان و رشت برگزار می شود باید زمینی مسیر را طی کنند؟ گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی وجود ندارد، ما بخش نامه تیرماه را ملغی اعلام کردیم و تنها برای رقابتهای سطح پایین تر از لیگ دسته یک مثل رقابت های رده های سنی، لیگ دسته 2 و .... برای صرفه جویی در هزینه ها از داوران استان های همجوار برای قضاوت بازی ها استفاده خواهیم کرد.

گفته مي شود؛ شرایط ناظران با داوران تفاوت های زیادی دارد و آن ها در امکانات رفاهی بهتري هستند، وی در این خصوص اظهارداشت: ما شرایط داوران را مانند ناظران در نظر می گیریم چرا که آن ها باید در وضعیت مناسبی باشند تا یک بازی بدون حاشیه قضاوت شود.داوران باید برای قضاوت در یک دیدار باید آمادگی جسمی و روحی بالایی داشته باشند، چرا که یک سوت اشتباه می تواند هزینه سالیانه یک باشگاه را زیر سوال ببرد.

دبیر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال شنیده خبرنگار ما را مبنی بر این که یکی از داوران برای قضاوت دیدار نساجی قائمشهر و پارس جم و رسیدن به شهر محل برگزاری مسابقه، مسیر 12 ساعته را زميني طی کرده و در بین راه به علت ریزش کوه در جاده هزار حدود هفت ساعت توقف در مسیر داشته است، تکذیب نکرد و یادآورشد: ممکن این شرایط و اتفاق برای هر فردی بوجود آید ما هزینه ایاب و ذهاب کادر داوری و نظارت را بدون کم و کاستی پرداخت می کنیم و مشکلی در این خصوص نداریم اما در شرایطی این احتمال وجود دارد که پرواز در تاریخ و یا زمان مورد نظر نبوده و داور مجبور شده که از راه زمینی خود را به محل برگزاری مسابقات برساند حال اتفاقاتی که در این یک مورد می افتد نادر و شانسی است.

کشوری در خاتمه اظهارداشت: همه تلاش مان را به کار گرفته ایم تا تیم داوری و نظارت بدون مشکل در مسابقات لیگ برتر حاضر شوند از این به بعد هم توان خود را برای رفع نقاط ضعف و قوت به کار خواهیم گرفت تا کمتر شاهد اعتراض باشیم.

عليرغم صحبت هاي دبير سازمان ليگ اما همچنان داوران فعال در رقابت هاي باشگاهي بر اين باور هستند که مسئولان ميان آن ها و ناظران مسابقات فرق مي گذارند و ناظران تافته اي هستند که براي ليگ جدا بافته شده اند و کارشان کمتر ولي امکانات شان بهتر و حرفه اي تر است، اميدواريم مسئولان طوري برنامه ها را به مرحله اجرا درآورند که حس خود کم بيني در ميان داوران فوتبال ايران از بين رود و جايگاه واقعي خود را درک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار