کد خبر: ۶۴۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 13 August 2018

نماینده مردم رودسر و املش از وضعیت بهداشت و درمان رودسر انتقاد کرد و گفت: در بازدید سرزده‌ای که داشتیم وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان نگران‌کننده بوده که نیازمند ساماندهی است.

به گزارش خبرنگار فارس از رودسر، عصر امروز نشست هم‌اندیشی شورای اسلامی شهرستان رودسر با حضور سرپرست فرمانداری رودسر، نماینده مردم رودسر و املش، مسئولان استانی و شهرستانی از ادارات آب و فاضلاب روستایی، اداره آب و فاضلاب روستایی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و اداره برق برگزار شد.

در این جلسه پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان رودسر شامل مشکلات مردمی و نارضایتی آن‌ها مانند اجرای طرح هادی و بازنگری طرح هادی، مشکلات آب شرب و کشاورزی و غیره صحبت و تصمیماتی اتخاذ شد.

*انتقاد نماینده مردم رودسر و املش از وضعیت بهداشت و درمان رودسر

نماینده مردم رودسر و املش از وضعیت بهداشت و درمان رودسر انتقاد کرد و گفت: در بازدید سرزده‌ای که از بیمارستان داشتیم وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان نگران‌کننده بوده و نیازمند ساماندهی است.

اسدالله عباسی به وضعیت اسفناک زباله در شهرستان رودسر اشاره کرد و افزود: مدیریت پسماند این شهرستان با مشکلاتی روبه‌رو است در این راستا مشارکت مردم برای مدیریت بهتر پسماند از مبدأ ضروری است.

*اجرای 21 پروژه آب‌رسانی در شهرستان رودسر

معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گیلان از اجرای 21 پروژه آب‌رسانی با حجم سرمایه‌گذاری سه میلیارد و 200 میلیون تومان طی سال جاری در رودسر خبر داد.

علی جعفری اعتبار اجرای این پروژه‌ها را از محل منابع استانی، ماده 180، بوم گردی، بند ج تبصره شش و سه درصد نفت و گاز اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان رودسر 217 روستا زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد افزود: متوسط بهره‌مندی از آب روستایی در رودسر حد مطلوب بوده که نسبت به متوسط استانی 9 تا ده درصد بیشتر است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گیلان شهرستان رودسر را یکی از سه شهرستان این استان در حوزه تنش کم‌آبی خواند و تصریح کرد: از مهم‌ترین دلایل آن مشترک بودن منابع آبی بسیاری از روستاها با فاضلاب شهر است.

* انعقاد قرارداد برای ساخت پروژه تصفیه‌خانه طول لات رحیم‌آباد رودسر

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان نیز در این نشست از انعقاد قرارداد برای اجرای پروژه تصفیه‌خانه طول لات رحیم‌آباد رودسر خبر داد.

محسن حسینی با اشاره به اینکه قرارداد لازم با پیمانکار پروژه منعقدشده و به‌زودی آغاز می‌شود اظهار کرد: با تحقق این پروژه افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه طول لات به 805 لیتر در ثانیه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این پروژه و تکمیل سد پلرود بسیاری از مشکلات در حوزه آب‌رسانی شهرستان رودسر مرتفع و نگرانی‌ها دیگر در حوزه آب در تابستان نخواهیم داشت.

* 67 روستا از شهرستان رودسر نیازمند بازنگری طرح هادی است

معاون روستایی و عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این نشست رودسر را از شهرستان‌های بزرگ گیلان با 255 روستای بالای 20 خانوار اعلام کرد.

حجت فرضی پور با اشاره به اینکه شاخص تهیه طرح هادی در گیلان 100 درصد و اجرای طرح هادی 39 درصد است اظهار کرد: شاخص اجرای طرح هادی در شهرستان رودسر 38 درصد بوده که نسبت به شاخص استانی فاصله چندانی ندارد.

وی افزود: اعتبار مصوب استان گیلان در سال 96 برای تهیه و بازنگری طرح هادی 10 میلیارد ریال بوده که چهار میلیارد آن تخصیص‌یافته است.

معاون روستایی و عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه 67 روستا در رودسر وجود دارد که دوره 10 ساله طرح هادی آن تمام‌شده است بیان کرد: برای بازنگری طرح هادی این روستاها بالغ‌بر 2305 میلیارد ریال نیاز است.

وی از اجرای طرح هادی در 28 روستای شهرستان رودسر خبر داد و تصریح کرد: 990 تن قیر رایگان برای اجرای طرح هادی به این شهرستان اختصاص‌یافته است و در حال حاضر دو اکیپ در رضا محله مرکزی و حاجی‌آباد رودسر در حال فعالیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار