حواشی مراسم روز خبرنگار در شهرداری لاهیجان؛
تابناک / این روزها خبرنگاران گیلانی در حالی دردها، مشکلات و مسائل جامعه را مطرح می کنند که در حل مشکلات ابتدایی خود درمانده اند و گویا گوش شنوایی برای حل مشکلات آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 08 August 2018

تابناک / این روزها خبرنگاران گیلانی در حالی دردها، مشکلات و مسائل جامعه را مطرح می کنند که در حل مشکلات ابتدایی خود درمانده اند و گویا گوش شنوایی برای حل مشکلات آنها وجود ندارد.

این قشر همیشه به عنوان چشم و گوش و بازوان دستگاه های اجرایی در حل مشکلات معرفی شده اند اما مشکلات آنها هیچ گاه به درستی دیده و یا شنیده نشده است و سخت تر اینکه خبرنگاران تنها در یک روز از سال و آن هم در روز خبرنگار، دیده می شوند اما در همین روز هم به بهانه تجلیل، برخی دیگر با کمترین بها، تریبون را از خبرنگاران می گیرند و خودشان میشوند مجری و ناطق روز خبرنگار .

 

در لاهیجان...

 

روز گذشته هم‌زمان با روز خبرنگار، متاسفانه شاهد نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان با اصحاب رسانه بودیم!

شهردار لاهیجان در این نشست گفت: امروز شهر ما در مسیر پیشرفت به همدلی و هم‌زبانی نیاز دارد و مدیریت شهری و شهروندان باید در کنار هم مشترک اقدام کنیم.


مسعود کاظمی افزود: تلاش کردیم کارهای متعدد زیربنایی و روبنایی در حوزه‌های مختلف خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی انجام دهیم.


وی گفت: در تبیین برنامه راهبردی تلاش کردیم سند چشم‌انداز ۵ ساله‌ای را تعریف و یک نقشه راه برای شهرداری لاهیجان معرفی کنیم.


شهردار لاهیجان افزود: امروز فعالیت‌های شهرداری لاهیجان مدیر محور نیست، بلکه برنامه محور است و.......

 

در واکنش به نحوه برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران، خرسند، رییس خانه مطبوعات گیلان اظهار کرد: روز خبرنگار روز نشست خبری و گزارش کار نیست که این صحبت خرسند با تایید بسیاری از مدیران رسانه که در انتهای مراسم حضور داشتند نیز مواجه شد.

 

مشکلات خبرنگاران حرف تازه ای نیست؛ 

متاسفانه شاهدیم که بسیاری از مسئولان در برابر نقد سعه صدر به خرج نمی‌دهند و این درحالی است که حق مطبوعات است دیدگاه‌های خود را بیان کنند؛ زیرا باید جایگاه واقعی انعکاس دهنده مشکلات مردم باشند و این مسائل را به گوش مسئولان برسانند تا به اصلاح امور منجر شود.

 

پس از کش و قوس های فراوان و بعضا کلاس های آموزشی 5 دقیقه ای که در شروع مراسم تجلیل از خبرنگاران کمتر کسی تا به حال دیده بود، مجری گری مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در این مراسم نکته قابل تامل بوده است که چگونه می شود شهرداری لاهیجان با این سبقه درخشان در برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و ورزشی، در برگزاری مراسم تجلیل از اهالی رسانه به شکلی عمل می کند که جای نقد بسیاری دارد.

 

اما در انتها...

 

در پایان قسمت نخست اما طولانی مراسم بود که یکی از خبرنگاران با طرح چند سوال برای لحظاتی شوکی به مراسم وارد کرد و برای لحظاتی لبخند را از لبان کاظمی گرفت، تاجایی که شهردار اظهار کرد: با بسیاری از رسانه ها ارتباط دارم اما شما را نمیشناسم!

 

گفتنی است که سال گذشته مراسم تجلیل از خبرنگاران و مدیران رسانه با همکاری شهردار وقت(سعید آگشته) و فرماندار وقت(محمد احمدی) به گونه ای برگزار شد که قریب به اتفاق مدیران رسانه استان در آن حضور داشتند و خاطره خوبی در ذهن اهالی رسانه لاهیجان هم ایجاد کرد.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار