کد خبر: ۶۳۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷ 06 August 2018

تابناک / نگاهی به افشا و انتشار احکام قضایی فوتبالی در ایران، یک نوع تغییر محسوس را نشان می‌دهد و آن هم مخفی نگه داشتن اتهام و حکم به جای متهم و محکوم است. شب گذشته در خبری عجیب، رسانه‌ها اعلام کردند که محسن مسلمان و حسین کعبی از تمام فعالیت‌های فوتبالی محروم شده‌اند. در ابتدا با توجه به انتشار از منابع غیررسمی، باور این برای فوتبال دوستان سخت بود اما کمی بعد، تورک رییس کمیته اخلاق با تائید این محرومیت، علتش را به «بعد» موکول کرد.

در شرایطی که هواداران فوتبال امروز منتظر شفاف‌سازی و پرده‌برداری از دلیل محرومیت کعبی و مسلمان از سوی نهادهای رسمی بودند، پایگاه رسمی فدراسیون فوتبال در این باره خبری مبهم منتشر کرد: «به موجب مواد ۲۱ و ۲۳ و ۳۵ و ۳۶ و ۳۷ و ۶۵ آیین‌نامه این کمیته دستور موقت مبنی بر تعلیق کلیه فعالیت‌های رسمی آقایان محسن مسلمان و حسین کعبی در کلیه بخش‌های فوتبال و به صورت رسمی تا اطلاع ثانوی صادر شده است.»

البته این اولین بار نیست که اخبار احکام قضایی، این چنین منتشر می‌شوند. اتفاقا در فوتبال ایران رسم بر این است که معمولا متهم و محکوم یا اتهام و حکم پوشیده بمانند و حالا به نظر می‌رسد پس از دوران مخفی ماندن متهمان در روزهای اولیه انتشار خبر، نوبت به پنهان شدن احکام و دلیل محکومیت‌ها رسیده است. پیش‌تر به این شکل بود که نهادهای قضایی در فوتبال برای جلوگیری از آن چه به زعم خودشان تنش عنوان می‌شد، نام متهمان را اعلام نمی‌کردند یا به صورت مخفف اطلاع رسانی می‌کردند. اما شاید باتوجه به دست‌رسی آسان‌تر به متهم نسبت به حکم، تغییر سیاست این‌چنینی اتخاذ شده است.

باید دید توضیح کمیته اخلاق در این‌باره چه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار