کد خبر: ۶۳۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 05 August 2018

تابناک / رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش رگباری باران و با هدف پیشگیری از خسارت به شالیزارها، لازم است شالیکاران استان طی 2 روز آینده از برداشت برنج خودداری و برنج های درو شده را نیز جمع آوری کنند.

گزارش روابط عمومی این سازمان به ایرنا حاکیست؛ علیرضا شعبان نژاد با اعلام این مطلب افزود: تاکنون محصول 14 هزار هکتار معادل پنج درصد شالیزارهای گیلان برداشت شده و پیش بینی می شود حداکثر تا یک ماه آینده، محصول همه شالیزارهای استان برداشت شود.
وی پیش بینی کرد که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، امسال یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک معادل 750 هزار تن برنج سفید از 238 هزار هکتار شالیزارهای گیلان برداشت شود.
امسال 238 هزار هکتار زمین حاصلخیز استان زیر کشت برنج رفته که از این میزان، حدود 116 هزار هکتار با ماشین و بقیه به صورت سنتی نشاء کاری شده است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود.
بیشترین رقم های کشت شده برنج در این استان، رقم های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می شود.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان امروز استان کمی تا نیمه ابری، طی عصر و شب افزایش ابر و وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق (اواخر وقت بعضی نقاط بطور موقت شدید) بوده و فردا (دوشنبه) نیز آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری، وزش باد، بعضی ساعت ها بارندگی (بطور موقت شدید) و احتمال رعدوبرق، نواحی جنوبی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار