کد خبر: ۶۳۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 05 August 2018

تابناک / یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حل مشکل بیکاری نیازمند راهکارها و راهبردهای اساسی است، باید جلوی قاچاق محصولات کشاورزی نظیر چای و برنج را گرفت .

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز بیان کرد:‌ مشکل بیکاری با گزارش‌های مختلف گفتار درمانی حل نخواهد شد. بلکه باید راهکارها و راهبردهای اساسی برای آن تعریف شود. شورای عالی اشتغال و قرارگاه اقتصاد مقاومتی چه راهکارهایی را برای ایجاد اشتغال تعریف کرده است؟

وی در ادامه بیان کرد: ‌بالا رفتن سن ازدواج و شرایط سختی که برخی از دستگاه‌های دولتی برای استخدام در نظر گرفتند و تغییر در رویه پرداخت تسهیلات در سیستم‌های بانکی افراد در تنگنا قرار دادند و امروز کسی به داد تولید کنندگان نمی‌رسد. نسبت به جلوگیری از واردات بی رویه کالا و جلوگیری قاچاق کالا به ویژه محصولات کشاورزی نظیر چای، برنج باید اقدام شود. مشخص نیست برنج و چایی که وارد کشور می‌شود به چه میزان از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود. برنج‌کاران امروز پس از ماه‌ها انتظار خواستار تدبیر دولت درخصوص قیمت خریداری و جلوگیری از واردات غیر قانونی هستند.

نماینده مردم رودسر در مجلس ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان حداقل کاری که می‌تواند برای جوانان دهد این است که بستر مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی جوانان ایجاد کند تا شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان باشیم.

وی با خطاب قرار دادن وزیر بهداشت بیان کرد: ‌در گذشته بسیاری از بیماری‌های مسری جان انسان‌ها را به خطر انداخته بود. امروز نیز انواع سرطان و بیماری‌های غیر واگیر جان انسان‌ها را به خطر انداخته است. طرح تحول سلامت با بیش از 100هزار میلیارد تومان هزینه به نتیجه موفقی نرسیده است. این طرح نتوانسته مشکلات مردم را حل و فصل کند. ما کماکان با پدیده تاجر پزشک مواجه هستیم. مردم محروم ما در مراکز استان‌ها و در تهران به دنبال پزشک معالج هستند تا کی باید این شرایط اسفناک را ما شاهد باشیم.

عباسی در پایان با خطاب قرار دادن برخی از وزرا به مشکلات حوزه‌ی انتخابیه‌اش نظیر مشکل آب آشامیدنی مهاجرت روستاییان و راه‌ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار