کد خبر: ۶۳۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳ 05 August 2018

تابناک / عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها را عاملی درجهت عدم اجحاف در حق پزشکان در نحوه اخذ مالیات از آن‌ها دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین قربانی در واکنش به اظهارنظر سخنگوی وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اینکه اهرم قانونی برای نصب یا انتقال دستگاه کارتخوان در مطب‌ها وجود ندارد و ممکن است مجلس الزامات قانونی آن را تصویب کند، گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان درمطب پزشکان نیاز به تصویب قانون ندارد، چرا که این امری بدیهی است که هر واحد فعال در حوزه درآمد و تجارت یا بازار که انتقال مالی دارند، باید برای شفافیت درآمد‌ها از دستگاه کارتخوان استفاده کنند و این یک قانون است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر مسئولان برای اجرای این قانون دارای ضعف هستند نباید توپ را در بیان علل عدم استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها به زمین دیگری بیندازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: بی‌تردید در تمام دنیا اعم از توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته برای اینکه شفافیت درآمد و وصول مالیات منطبق با واقعیات و درآمد‌ها باشد، الزاما باید درآمد افراد در هر حوزه‌ای تعریف شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: هم‌اکنون پزشکان ما هم برای شفاف‌سازی در زمینه درآمد‌ها از قانون مستثنی نیستند، ضمن اینکه جامعه پزشکی هم از این موضوع استقبال می‌کند، چرا که اگر این فضا روشن باشد، اخذ مالیات هم بر اساس درآمد‌ها صورت می‌گیرد و هم شاید استفاده از دستگاه کارتخوان باعث شود که کمتر به پزشکان اجحاف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار