گزارش بازار سکه و ارز؛
تابناک گیلان / بازار آزاد سکه و ارز امروز شاهد رکورد زنی تاریخی بود. فعالان این بازار در دومین روز هفته، روند افزایشی دلار از کانال 9 هزار تومان تا 11 هزار تومان را مشاهده کردند. همچنین سکه تمام طرح جدید با هجوم معامله‌گران بازار آتی به بازار نقدی، با گرانی بی سابقه ای روبه رو شد و به کانال 4 میلیون تومان رسید.
کد خبر: ۶۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 30 July 2018

تابناک گیلان / بازار آزاد سکه و ارز امروز شاهد رکورد زنی تاریخی بود. فعالان این بازار در دومین روز هفته، روند افزایشی دلار از کانال 9 هزار تومان تا 11 هزار تومان را مشاهده کردند. همچنین سکه تمام طرح جدید با هجوم معامله‌گران بازار آتی به بازار نقدی، با گرانی بی سابقه ای روبه رو شد و به کانال 4 میلیون تومان رسید.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در بازار امروز یکشنبه هفتم مردادماه 97، نرخ انواع سکه و ارز با افزایش های کم سابقه ای مواجه شد، به گونه ای که در لحظه تنظیم این خبر، سکه تمام طرح قدیم با رشد 98 هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم 3,412,000 تومان رسید که بیشترین نرخ در بازار امروز بوده است.

هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) تا این لحظه بنا بر اعلام اتحادیه طلا و ارز، 4,162,500 تومان ارزشگذاری شده است. این نرخ نسبت به روز قبل، 292,500 تومان گران تر است. بهای سکه تمام طرح جدید در بیشترین سطح امروز، 4 میلیون و 410 هزار تومان بوده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد 142,500 تومانی نسبت به روز شنبه، به رقم 1,966,500 تومان رسیده است. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی 990,500 تومان ارزشگذاری شده که نشان از رشد 77,500 تومانی نسبت به روز قبل دارد. هر سکه یک گرمی نیز با افزایش 20 هزار تومانی مواجه شده و در دومین روز هفته به رقم 498 هزار تومان رسیده است.

در شرایط فعلی، با توجه به اینکه روز گذشته بورس کالا اعلام کرد کلیه فعالان معاملات قراردادهای آتی سکه طلا از امروز تا اطلاع ثانوی مجاز به اخذ موقعیت تعهدی فروش فزاینده در قراردادهای آتی سکه نیستند. (در عین حال ممنوعیت موقعیت اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده همچنان به قوت خود باقی است) با تعطیلی بازار آتی، معامله‌گران این بازار به بازار نقدی هجوم آوردند و قیمت سکه را چندین کانال بالاتر بردند و هیجانی شدن معاملات سکه قیمت دلار را نیز تحت‌تاثیر قرار داد.

روند صعودی بازار سکه در حالی امروز ادامه داشته است که در بازار آزاد ارز نیز شاهد رکورد شکنی ارزهای پرطرفدار بودیم. بر اساس این گزارش، دلار آمریکا امروز از محدوده 9500 تومان کار خود را آغاز کرد و در میانه روز وارد کانال 10 هزار تومانی شد. در ادامه با توجه به ادامه روند افزایشی دیگر ارزها و همچنین گران تر شدن بهای سکه، از مرز 11 تومان نیز گذشت و در حال حاضر بر اساس آخرین شنیده ها از بازار غیررسمی، دلار آمریکا در محدوده 11000 تا 11200 تومان معامله می شود؛ هرچند نرخ های امروز به ویژه برای دلار با تغییرات بسیاری به ثبت رسیده و هر لحظه متفاوت است.

همچنین هر یورو در حال حاضر، با 1270 تومان افزایش نسبت به روز قبل به رقم 12570 تومان رسیده است. بیشترین نرخ امروز برای یورو، 12912 تومان بوده است. هر پوند انگلیس نیز با رشد 1430 تومانی تا این لحظه، به رقم 14135 تومان رسیده است. این ارز نیز در بیشترین قیمت امروز بازار آزاد، به رقم 14570 تومان رسید. هر درهم امارات نیز حدود 300 تومان نسبت به روز قبل، گران تر شده و به رقم 2936 تومان رسیده است. هرچند درهم در ساعاتی از بازار امروز، توانست از مرز 3 هزار تومان نیز عبور کند.

روند جهشی در بازار آزاد ارز در حالی امروز به ثبت رسیده که به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، نرخ ۳۹ ارز در بانک مرکزی بدون تغییر نسبت به روز شنبه ثابت مانده است. براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه هفتم مردادماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۴ هزار و ۳۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۷ هزار و ۶۹۲ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر در مدت مشابه ۵۱ هزار و ۳۴۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۲۷۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۷۹ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۷۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۸۹ ریال، روپیه هند ۶۴۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۹۰ ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۳۷۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۱۷۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۴۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۱۱ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۵۱۲ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۷۰۵ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۴۲ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۷۶ ریال، روبل روسیه ۷۰۲ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۹۷ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۹۷ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۵۶۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۴۲ ریال، دینار بحرین ۱۱۷ هزار و ۱۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۳۳۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۵۹ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۹۰۵ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۵۶ ریال، دینار لیبی ۳۲ هزار و ۳۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۷۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۴۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۵۰۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۹۶ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۲۳۸ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۰۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۵ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۰۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار