کد خبر: ۶۳۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱ 25 July 2018

تابناک / بررسی روش های نوین تبلیغ معارف دینی و جذب جوانان در نماز جمعه محور گفتگوی دومین همایش ائمه جمعه گیلان در سال 97 بود.

نماینده ولی فقیه در استان در این همایش بر لزوم تبیین معارف دینی در تریبون های نماز جمعه تاکید کرد و گفت : امامان جمعه مروجان اصلی دین و معارف الهی هستند و در این راه باید تلاش مجدانه داشته باشند.
آیت الله فلاحتی امامان جمعه را ملجا و امید مردم دانست و افزود : مردم امامان جمعه را امین خود می دانند و مشکلاتشان را با آنها در میان می گذرانند و ائمه جمعه هم باید این مشکلات را به گوش مسئولان برسانند.
وی همه امامان جمعه را به بروز کردن دانسته های خود فراخواند و گفت : دشمنان بدنبال شبه افکنی بین جوانان هستند و برای اینکه در این میدان جلوی تاخت و تاز دشمن را بگیریم باید به شیوه های نوین تبلیغ و دانسته های جدید مجهز شویم.
کوتاه و موجز بودن خطبه های نماز جمعه ، پرهیز امامان جمعه از جناح بازی های سیاسی ، طرح و بررسی مشکلات و حضور مسئولان در نمازجمعه برای پیگیری مطالبات مردم و راه اندازی ایستگاه های ویزیت رایگان نماز گزاران از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در گیلان در دومین همایش ائمه جمعه استان تاکید کرد.
استاندار گیلان هم با اشاره به نقش امامان جمعه در حل مشکلات مردم گفت : امامان جمعه پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و با بیان مشکلات مردم به مدیران اجرایی نقش اثر گذاری در حل مسایل و مشکلات اجتماعی دارند.
آقای سالاری بر ضرورت تقویت اتحاد ، همدلی و انسجام ملی در زمان کنونی تاکید کرد و گفت : به رغم تحریم های ظالمانه اقتصادی استکبار ، می توانیم با تعامل و همدلی این توطئه را خنثی کنیم.
وی با بیان اینکه مردم حق انتقاد دارند گفت : در برابر انتقاد مردم شکیبا و در جایگاه مسوولیت خود پاسخگو باشیم.
حجت الاسلام اسلامی نژاد رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان هم گفت : هدف همایش ائمه جمعه ارتقای کیفی آیین نماز جمعه و بررسی شیوه های جذب جوانان در نماز جمعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار