تابناک / حدود یک ماه تا انتخاب هیئت‌رئیسه و رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در سال دوم دوره پنجم باقی‌مانده است.
کد خبر: ۶۳۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 20 July 2018

تابناک / حدود یک ماه تا انتخاب هیئت‌رئیسه و رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در سال دوم دوره پنجم باقی‌مانده است.
 

چندی پیش در خصوص گزینه‌های نهایی انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر رشت شنیده‌هایی مطرح شد که حکایت از حضور فرهام زاهد و محمدحسن عاقل منش برای تصدی بر ریاست شورای پنجم شهر رشت در سال دوم داشت.

به نقل از رشت۲۰ ؛پس‌ازاین گزارش بود که فرهام زاهد در گفتگو با یک سایت خبری با قاطعیت احتمال حضور خود را در انتخابات هیئت‌رئیسه شورا رد کرد و از ریش‌سفیدان سخن به میان آورد.
با طرح این ادعا از سوی زاهد و با خروج جلال‌الدین محمد شکریه از جمع شورا نشینان تنها ۳ ریش‌سفید دیگر در میان اعضای شورای شهر رشت حضور دارند که احمد رمضانپور، اسماعیل حاجی پور و محمدحسن عاقل منش هستند.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که از جریان اصولگرایان تنها و تنها محمدحسن عاقل منش برای ریاست شورا اقدام کند و از طیف موسوم به اصلاح‌طلبان نیز با توجه به اتفاقات سال گذشته احمد رمضانپور فضای حضور در انتخابات ریاست شورا را به اسماعیل حاجی پور تقدیم کند.

حاجی پور تجربه شهردار بودن در ۶ شهر استان گیلان را در کارنامه دارد. همچنین پیش‌تر معاون فرماندار شهرستان رشت و عضو هیئت‌رئیسه اولین دوره شورای شهر رشت بود. در رشت نیز سابقه شهردار بودن دارد و چند صباحی را به عنوان شهردار منطقه یک شهرداری رشت که یکی از مهم‌ترین شهرداری‌ها در مناطق پنج گانه شهری است، خدمت کرده است.

مرد پر سابقه شورای شهر رشت که در دوره‌های اول، چهارم و پنجم شورا حضورداشته، در حال حاضر مالکیت باشگاه داماش گیلان را در اختیار داشته و پیش از این نیز عضو هیات مدیره باشگاه استقلال شهرداری رشت بوده است.

محمدحسن عاقل منش که در کارنامه شورایی خود حضور در شوراهای دوم، سوم و پنجم را در کارنامه دارد در دوره نخست تشکیل پارلمان محلی نیز به عنوان عضو علی‌البدل شورا حضور داشت و تجربه بالایی در امر کار شورایی را دارد. عاقل منش همچنین در سال نخست شورای پنجم با توجه به سوابق فرهنگی خود به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی حضور داشت. همچنین وی در شورای سوم شهر رشت نیز سابقه نائب رئیسی شورا را در کارنامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار