تابناک / ظرفیت عملی تولید برق استان را بین ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگابایت اعلام کرد و گفت:‌ میزان تولید برق در گیلان از مصرف آن بیشتر است.
کد خبر: ۶۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 20 July 2018

تابناک / ظرفیت عملی تولید برق استان را بین ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگابایت اعلام کرد و گفت:‌ میزان تولید برق در گیلان از مصرف آن بیشتر است.

عظیم بلبل‌آبادی در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت:‌ در حال حاضر نیروگاه‌های استان گیلان با ظرفیت عملی بین 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 500 مگابایت برق تولید می‌کنند که این میزان تولید در استان از مصرف آن بیشتر است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان تعداد نیروگاه‌های موجود در استان را برشمرد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر با نیروگاهی که جدیداً وارد مدار شده 7 نیروگاه در سطح استان گیلان با استفاده از سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های تجدید‌پذیر جهت تولید انرژی برق وجود دارد.

بلبل‌آبادی ظرفیت تولید نامی این تعداد از نیروگاه‌های تولید برق را 2 هزار و 819 مگابایت اعلام کرد و گفت:‌ بنا به شرایط نیروگاه‌ها از بابت انجام تعمیرات دوره‌ای و یا تأمین سوخت ظرفیت عملی تولید برق گیلان بین 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 500 مگابایت در نوسان است.

وی نیروگاه‌هایی که از سوخت‌های فسیلی و یا انرژی‌های پاک جهت تولید برق استفاده می‌کنند را مورد تفکیک قرار داد و افزود: هم‌اکنون استان گیلان دارای‌ 3 نیروگاه تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر و پاک و 4 نیروگاه تولید انرژی برق از سوخت‌های فسیلی است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به مصرف برق استان گیلان در مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در سال گذشته در این ایام حدود هزار و 820 مگابایت برق در استان گیلان مصرف شد و امسال این مقدار به هزار و 760 مگابایت کاهش پیدا کرده است.

بلبل‌آبادی با اعلام این مطلب که در سال‌های گذشته موضوع مدیریت اضطراری بار وجود نداشته است بیان داشت:‌ به علت پیوسته بودن شبکه سراسری برق در کشور،‌ کمبود تولید در هر کدام از استان‌ها و مناطق مختلف کشور باید از طریق تزریق تولید مازاد سایر استان‌ها تأمین شود.

وی به موضوع افزایش دمای هوا در سطح کشور و استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در فصول گرم سال حدوداً بین 10 تا 11 هزار مگابایت از انرژی سطح کشور از انرژی برق آبی تأمین می‌شود که امسال به دلیل کمبود منابع آبی این میزان تولید 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان میزان کمبود تولید برق در کشور را برشمرد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر به علت معضل کم‌آبی و کاهش 50 درصدی تولید برق از طریق نیروگاه‌های آبی،‌ در این بخش با حدود 5 هزار مگابایت کمبود تولید انرژی برق در سراسر کشور مواجه هستیم.

بلبل‌آبادی شبکه برق کشور را به صورت سراسری و به هم پیوسته اعلام کرد و ابراز داشت:‌ برای جلوگیری از وقوع رخداد خطرناکی تحت عنوان فروپاشی شبکه سراسری برق،‌ مرکز کنترل ملی وظیفه هدایت راهبردی شبکه سراسری برق کل کشور را بر عهده دارد.

وی با اعلام اینکه با بروز فرپاشی شبکه سراسری امکان بازگشت به حالت عادی به سادگی میسر نمی‌شود عنوان کرد: ‌مرکز کنترل ملی برای جلوگیری از وقوع چنین فاجعه‌ای در کشور بر اساس دستورالعملی‌ خاص استان‌ها را مکلف به تأمین برق مورد نیاز کشور می‌کند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان اقدامات این شرکت در حوزه افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط برق را برشمرد و گفت:‌ با وجود همه تنگناهای مالی موجود در صنعت برق کشور، از سال 95 تاکنون حدود 425 مگا ولت آمپر به ظرفیت نامی شبکه فوق توزیع‌ برق گیلان افزوده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار