کد خبر: ۶۲۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 08 July 2018

تابناک / امام جمعه ماسال گفت: وقتی خانه بومیان ماسالی به هر دلیل تخریب شود دوستان منابع طبیعی می‌گویند اجازه ندارید آن را بسازید اما یک نفر که اهل این شهرستان هم نیست از جای دیگر می‌آید و تحت عنوان خوش‌گذران ویلاهای آن‌چنانی می‌سازد.

به گزارش ماسال نیوز؛ سید هادی موسوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ماسال که با حضور خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و حجت شعبان پور معاون عمرانی استاندار گیلان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ماسال برگزار شد اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌های آینده هم است و ما حق نداریم به هر نحوی در آن دخل و تصرف کنیم.

وی افزود: البته برخی قوانین بازدارنده موجود نیاز به اصلاحیه دارد و برخی از این قوانین مربوط به گذشته بسیار دوری است.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه زحمات نیروهای منابع طبیعی قابل تقدیر است گفت: دخل و تصرف در منابع طبیعی بصورت غیرقانونی به معنی فساد در زمین است و حداقل ۱۰۰۰ آیه قرآن درباره منابع طبیعی و خاک است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در سطح روستاها داعیه ما این است که روستایی در روستا بماند و تولید کند و به شهر نیاید تا تبدیل به نیروی صرف مصرف‌کننده نشود اما از آن طرف همین پدری که در زمین روستایی ۷۰ سال زندگی کرده است و می‌خواهد ۲۰۰ متر از زمین داخل حیاط خانه خودش را به فرزندش بدهد تا خانه‌ای بسازد اما وقتی استعلام می‌گیرد دوستان می‌فرمایند این جز منابع طبیعی است و نمی‌توانید خانه بسازید.

وی ادامه داد: این فرد حالا باید چکار کند. چگونه در روستا بماند. من هیچ اعتقادی به طرح تجمع جنگل نشانان در روستاها ندارم. الآن دوستان بیایند و به من بگویند آثار و برکات این طرح چه بوده است. ممکن است به‌صورت مصداقی جاهایی کار خوبی انجام شده باشد اما عده‌ای که به حداقل زندگی قانع بودند را در جاهایی جمع کردیم و معضل اجتماعی ایجاد کردیم.

امام جمعه ماسال افزود: عده کثیری از مردم آبا و اجدادی در مناطق ییلاقی بودند و در طول سال چند ماه در آنجا زندگی می‌کنند و وقتی این خانه آن‌ها به هر دلیل تخریب شود باز دوستان منابع طبیعی می‌گویند نمی‌شود اما یک نفر که اهل این شهرستان هم نیست از جای دیگر می‌آید و تحت عنوان خوش‌گذران ویلاهای آن‌چنانی می‌سازد و در همین مناطق ییلاقی قیمت زمین سر از میلیون‌ها در می‌آورد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: یک قانون دو پا در هوا که نمی‌شود. در آموزه‌های دینی تعدی به منابع طبیعی به معنی فساد در زمین است اما آن ماسالی که هفت پشتش در همان مناطق زندگی کرده است حق ندارد اما یک خوش‌گذران در همان‌جا بهترین ویلا را می‌سازد. اگر قانون وجود دارد برای همه است. یکی از وظایف دستگاه حاکمیتی ایجاد آرامش برای شهروند خودش است البته این به معنی آزادی در دخل و تصرف منابع طبیعی نیست اما نباید این‌طور باشد که برخی مجبور شوند قانون را دور بزنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار