کد خبر: ۶۲۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 05 July 2018

تابناک / معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت:‌ حضور نیروهای فرهنگی و کمیته‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح سواحل و تفرجگاه‌های گیلان کمرنگ است.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ حضور کمیته‌های فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر در سواحل و تفرجگاه‌های استان گیلان کمرنگ است و می‌تواند بستر مناسب جهت بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در بین خانواده‌های گیلانی فراهم کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان این استان را از جمله مراکز گردشگرپذیر مهم کشور خواند و بیان داشت:‌ استان گیلان با دارا بودن همه مواهب طبیعی و خدادادی در سطح سواحل و جنگل‌های خود نه‌تنها در تعطیلات بلکه در تمام ایام سال پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است.

بایرامی منشاء اصلی رفتارهای ضداجتماعی و ضدفرهنگی را ناشی از تبلیغات روانی دشمنان دانست و ابراز داشت:‌ عده بسیار کمی از افراد در مقابل خیل عظیمی از مردم متدین و بافرهنگ کشورمان قصد دارند هنجارهای اجتماعی را به وسیله رفتارهای خلاف عفت عمومی زیر پا بگذارند.

وی آحاد مردم استان و خانواده‌های گیلانی را متدین ‌و با باورهای عمیق مذهبی دانست و عنوان کرد: رواج رفتارهای نامتعارف و خلاف عفاف و حجاب توسط برخی افراد می‌تواند در درازمدت صدمات بسیار جدی به بنیاد و کیان خانواده‌های گیلانی وارد کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان از نحوه عملکرد کمیته‌های ساماندهی سواحل استان انتقاد کرد و اظهار داشت:‌ حضور کمرنگ کمیته‌هایی که در باب مسائل فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند عرصه را برای خودنمایی برخی مسائل ضداجتماعی مهیا می‌کند.

بایرامی برقراری توازن بین کارهای فرهنگی و خدمات تفریحی و گردشگری را ضروری دانست و گفت:‌ همانطور که برای جلوگیری از حوادث ساحلی نیروهای غریق نجات در مناطق مختلف مستقر می‌شوند به همان میزان باید در باب مسائل فرهنگی نیز حساسیت لازم لحاظ شود.

وی با تأکید بر این نکته که در چهل سال اخیر تجربیات فراوانی در نحوه برخورد با پدیده‌های اجتماعی بدست آمده است افزود:‌ افراط و تفریط در مواجهه با مسائل مختلف نه‌تنها به حل مشکلات کمکی نمی‌کند بلکه ما را از مسیر صحیح جهت کنترل آسیب‌های احتمالی پدیده‌های مختلف اجتماعی دور می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان برخوردهای ایجابی را در کنترل مؤثر رفتارهای ضداجتماعی مؤثر ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ دادن تذکرات لازم با زبان خوش و امر به معروف و نهی از منکر به شیوه صحیح در مبادی ورودی و خروجی استان باید در دستور کار کمیته‌های فرهنگی قرار گیرد.

بایرامی تعداد افراد‌ی را که اقدام به هنجارشکنی می‌کنند را کم اعلام کرد و اظهار داشت:‌ نیروها و نهادهای انتظامی گیلان باید با افرادی که در سواحل و تفرجگاه‌های استان خلاف عفت عمومی حرکت کرده و در عمل خود لجاجت می‌ورزند برخورد قانونی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار