تابناک / عصر دوشنبه 29 آبان 96 بود که رضا رسولی به عنوان اولین ناطق صحن علنی شورای شهر رشت خبر از طرح ساختار شیشه‌ای شورا و شهرداری داد و با بیان اینکه معتقد است شفافیت و آگاه‌سازی فقط با حرف زیبا امکان‌پذیر نیست، گفت: این طرح را در سه ماده و یک تبصره به شورا ارائه می‌دهم.
کد خبر: ۶۲۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 03 July 2018

تابناک / عصر دوشنبه 29 آبان 96 بود که رضا رسولی به عنوان اولین ناطق صحن علنی شورای شهر رشت خبر از طرح ساختار شیشه‌ای شورا و شهرداری داد و با بیان اینکه معتقد است شفافیت و آگاه‌سازی فقط با حرف زیبا امکان‌پذیر نیست، گفت: این طرح را در سه ماده و یک تبصره به شورا ارائه می‌دهم.

رسولی البته علنی بودن جلسات و حضور مردم و نمایندگان افکار عمومی در جلسات شورا را نه‌ تنها تهدید نمی دانست بلکه آن را فرصتی برای شورا می خواند چرا که معتقد بود حضور مردم در جلسات شورا باعث می‌شود تا شورانشینان با دقت بیشتری اظهارنظر کرده و تصمیم‌گیری‌ها هم با دقت بیشتری صورت گیرد.

با این حال، این وعده هم همانند بسیاری از وعده های دیگر تنها در حد حرف ماند و شورای پنجم نه تنها از اتاق شیشه ای خود رونمایی نکرد بلکه تاکنون شاید نسبت به تمام شوراهای پیشین بیشترین جلسات غیرعلنی را در مدت مشابه برگزار کرده است.

طرح ایجاد ساختار شیشه ای شورا و شهرداری با همه ملحقات شیرین و رویایی اش از پخش زنده جلسات شورا در پورتال اطلاع رسانی گرفته تا نمایش جلسات بر روی پرده بزرگی در اتاق مجاور محل برگزاری جلسه و دعوت از عموم مردم برای حضور در این نمایش زنده، هم طرحی بود برخواسته از شور و اشتیاق شورانشینانی که در نخستین روزهای عمر کاری خود در شورای پنجم هنوز متاثر از پیروزی در عرصه سخت انتخابات بودند و در فضای ناشی از همین پیروزی قصد ایجاد تحولی عظیم در محموعه شورا و شهرداری را داشتند. اگرچه از همان ابتدا هم می شد حدس زد که آتش تند شورای پنجم زودتر خاکستر می شود و شورایی که می خواست سردمدار شفافیت شود، زودتر از تمام شوراهای پیش از خود به سمت برگزاری جلسات غیرعلنی پیش خواهد رفت.

متاسفانه مهمترین جلسات شورا به خصوص جلساتی که توام با حضور شهردار در صحن شورا بوده، همواره در فضایی غیرعلنی و به دور از دید مردم و رسانه ها برگزار شده و گزارش آن معمولا به فاصله زمانی چند روزه در پورتال اطلاع رسانی شورا به نحوی منتشر شده که گویا جلسه غیرعلنی به دور از هرگونه بحث و اختلاف نظر و با بیشترین حد هماهنگی میان اعضای شورا برگزار شده است.

سوالی که البته ممکن است بعد از انتشار گزارش جلسات غیرعلنی شورا از سوی روابط عمومی، برای هر خواننده ای پیش بیاید اینست که اگر جلسه همانطوری که در متن گزارش منتشر شده در پورتال شورای شهر رشت، در بهترین نحو ممکن و به دور از هر گونه بحث و تنش برگزار شده و اصطلاحاً همه چیز گل و بلبل بوده، دیگر علت غیرعلنی بودن آن چه بوده است؟! اگر هم بحث و تنشی در کار بوده و از ترس رسانه ای شدن آن، از حضور مردم و خبرنگاران ممانعت به عمل آمده، موضوع مورد بحث چه بوده و چرا هیچ اشاره ای به آن نمی شود.

بی تردید غیرعلنی بودن جلسات شورا می تواند مقدمه ای برای بروز مفاسد گوناگون به خصوص در حوره مالی باشد و اگر تعداد جلسات غیرعلنی از حد بگذرد، نهادهای بالادستی و مسئول به خصوص فرماندار رشت می بایست نسبت به این موضوع حساس شده و پاسخ مناسبی را به افکار عمومی در این خصوص ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار