کد خبر: ۶۲۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 28 June 2018

تابناک / رئیس پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان گفت:‌ در کنکور سراسری امسال، ۳۳ هزار نفر از استان گیلان داوطلب شرکت در این رقابت علمی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ ارسلان دمیرچی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ برای آزمون سراسری امسال 33 هزار داوطلب گیلانی ثبت‌نام کرده‌اند که در رشته‌های ریاضی، فنی،‌ علوم انسانی، علوم تجربی،‌ هنر و زبان‌های خارجی به رقابت علمی خواهند پرداخت.

رئیس پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان از برگزاری کنکور سراسری در 13 شهرستان گیلان خبر داد و تصریح کرد:‌ از بین رشته‌های اعلام شده در کنکور سراسری امسال،‌ گروه آزمایشی علوم تجربی با اختصاص 51 درصد متقاضیان به خود در بین سایر گروه‌های آزمایشی رکورددار است.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در برگزاری آزمون‌های سراسری در گیلان عنوان کرد:‌ استان گیلان به لحاظ درصد و میزان شرکت بانوان در آزمون‌های سراسری از استان‌های پیشتاز کشور در این زمینه محسوب می‌شود به طوری که 64 درصد داوطلبان گیلانی از این گروه هستند.

وی میزان شرکت آقایان در آزمون سراسری امسال را برشمرد و بیان داشت:‌ امسال حدود 36 درصد داوطلبان کنکور سراسری از گیلان را آقایان تشکیل می‌دهند که به همراه سایر رقبای خود در داخل استان و سراسر کشور به مدت دو روز به یک رقابت علمی حساس می‌پردازند.

دمیرچی زمان برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ صبح امروز یعنی 7 تیر آزمون گروه آزمایشی ریاضی‌، فنی و علوم انسانی در محل‌های اعلام شده‌ برگزار می‌شود و در نوبت عصر نیز برگزاری آزمون مربوط به گروه آزمایشی هنر را خواهیم داشت.

رئیس پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان به زمان برگزاری آزمون سایر رشته‌ها پرداخت و ابراز داشت:‌ آزمون مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی در تاریخ جمعه 8 تیر برگزار می‌شود و در نوبت عصر همان روز نیز آزمون مربوط به گروه زبان‌های خارجی به مرحله اجرا در می‌آید.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در برگزاری آزمون‌های سراسری در گیلان تصریح کرد: 33 هزار نفر از استان گیلان برای شرکت در کنکور سراسری امسال اعلام آمادگی کرده‌اند که در مقایسه با آمار 31 هزار نفری سال گذشته رشد بیش از 10 درصدی داوطلبان را در این آزمون شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه از تاریخ سوم تیر توزیع الکترونیکی کارت‌های ورود به جلسه آغاز شده است اظهار داشت:‌ کارشناسان سازمان سنجش در ستاد رفع نقص مستقر شده‌اند تا هر گونه مشکل احتمالی موجود در کارت‌های ورود به جلسه داوطلبان را بررسی و سپس رفع کنند.

دمیرچی از برگزاری کنکور سراسری امسال در 13 شهرستان استان گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ برای برگزاری مطلوب این آزمون،‌ نیروهای بسیار زیادی از اداره کل آموزش و پرورش،‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی استان به همراه دیگر اعضای برگزار کننده مشارکت دارند.

رئیس پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان ضمن توصیه به داوطلبان در مورد بررسی دقیق کارت‌های ورود به جلسه افزود:‌ ستاد رفع نقص کارت‌های داوطلبان با حضور کارشناسان سازمان سنجش در خیابان ملت رشت، جنب استانداری سابق واقع در پردیس دانشگاهی گیلان مستقر است.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در برگزاری آزمون‌های سراسری در گیلان خاطرنشان کرد:‌ بلافاصله پس از ساعت اعلام شده درب‌های حوزه‌های امتحانی بسته خواهد شد و با شروع فرآیند توزیع دفترچه‌های سئوالات آزمون،‌ به هیچ عنوان قادر به پذیرش داوطلبان دیگر نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه درب حوزه‌های امتحانی در گیلان همزمان با سراسر کشور رأس ساعت 7:30 بسته می‌شوند بیان داشت:‌ از افرادی که داوطلب شرکت در آزمون هستند تقاضا داریم با یک مدیریت خوب و بهینه سر ساعت مشخص و طبق زمانبندی اعلام شده در محل آزمون حضور پیدا کنند.

دمیرچی زمان بسته‌ شدن درب حوزه‌های امتحانی در نوبت عصر را نیز ساعت 14:30 اعلام کرد و ابراز داشت:‌ نیم ساعت قبل از شروع آزمون سراسری در نوبت صبح و عصر درب ورودی بسته می‌شود تا مراحل جایگزینی داوطلبان و توزیع فرم‌های نظر سنجی سازمان سنجش انجام شود.

رئیس پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان سئوالات آزمون را در سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد و گفت:‌ توصیه می‌شود داوطلبان برای استفاده بهینه از وقت خود در آزمون،‌ ابتدا به سئوالات آسان پاسخ دهند و بعد از اتمام آن‌ها به سراغ سئوالات نیمه سخت و سخت‌تر بروند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در برگزاری آزمون‌های سراسری در گیلان تصریح کرد:‌ علامت زدن جواب سئوالات در دفترچه و سپس انتقال آن به برگه پاسخگویی زمان زیادی را تلف می‌کند بنابراین داوطلبان برای مدیریت وقت و جلوگیری از بروز اشتباه بهتر است از این کار خودداری کنند.

رئیس پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان در مورد نحوه پاسخگویی به سئوالات نیز اظهار داشت:‌ سیستم الکترونیکی طوری طراحی شده که برای ثبت پاسخ‌ها تنها نسبت به اثر مداد سیاه واکنش نشان می‌دهد بنابراین داوطلبان از علامت‌زدن جواب‌ها با خودکار جداً خودداری کنند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در برگزاری آزمون‌های سراسری در گیلان خاطرنشان کرد:‌ دستگاه‌ها و نهادهایی نظیر اورژانس،‌ اتوبوسرانی،‌ نیروی امنیتی و انتظامی،‌ فرمانداران و دیگر دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری موفق آزمون امسال تمهیدات مورد نظر را از قبل اندیشیده‌اند.

وی با اظهار امیدواری از تکرار موفقیت‌های داوطلبان گیلانی در آزمون سراسری امسال تصریح کرد:‌ از تمام فرمانداران استان گیلان تقاضا دارم جهت برگزاری مطلوب آزمو‌ن از انجام هرگونه عملیات کنده‌کاری در سطح شهر و یا قطعی جریان برق و آب جلوگیری به‌عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار