معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان در شورای اداری استان خوزستان مطرح کرد:
بحرینی افزود : روند اجرای پنجره واحد در سامانه مشخص است. از فردا فاز اول پنجره واحد سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی ، عملیاتی می شود . آخرین داده های این سامانه حکایت از اجرایی شدن 270 طرح بالای 2 میلیارد تومان اعتبار با 38 هزار اشتغال دارد.
کد خبر: ۶۲۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 25 June 2018

 
دکتر سیدعلی بحرینی مقدم معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان در شورای اداری استان خوزستان گفت: توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری فعالیت های جدی در دوسال گذشته قرار گرفته است . 
 
به گزارش"تابناک"؛ بحرینی به اقدامات دولت در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت : رونق تولیدات صادرات محور و ایجاد اشتغال منوط به ارتقا و بهبود فضای کسب و کار است . 
 
معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان داشت : کارگروه های مختلفی در راستای بهبود فضای کسب و کار تشکیل شد.حاصل آن ارتقای ۱۹ رتبه ای در حوزه بهبود فضای کسب و کار در زمستان سال گذشته است . در حال حاضر خوزستان در رتبه دهم در بهبود  فضای کسب و کار در کشور قرار دارد .در ذیل این اقدامات راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان در اولویت قرار گرفته است . در استان خوزستان در این بحث ، در کشور پیشگام بوده است . 
 
معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان داشت : در جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری به دستور استاندار ، جلسات کارشناسی متعددی در استان تشکیل شد. در فاز اول این مهم، تمامی فرآیندها اخذ مجوز سرمایه گذاری  احصا شد . در فازهای بعدی بررسی و آسیب شناسی و کاهش فرآیند  مجوزات  مورد توجه قرار گرفت . طراحی پنجره واحد سرمایه گذاری مورد توجه وزارت اقتصاد قرار گرفت . 
 
معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقدامات وزارت اقتصاد در راستای بهبود فضای کسب و کار گفت : یکی از مشکلات اجرای طرح پنجره واحد ، بیش سی و شش دستگاه اجرایی و نظارتی ، بیش از ده هزار مجوز برای سرمایه گذاران صادر می کنند . کاهش محسوس این روند در این طرح پیش بینی شده است . 
 
بحرینی افزود : حذف  فرآیندهای مزاحم و مچزاری و استعلامات تکراری و ملال آور در دستور کار قرار گرفت . تدوین شناسایی فرآیند های سرمایه گذاری انجام شد. در این راستا براساس متد روز ،اخرین مدل برنامه ریزی در حوزه تسهیل در امر سرمایه گذاری احصا شد. فرآیند صدور سرمایه گذاری در استان به ۲۶۰ فرایند کاهش پیدا کرد . زمان صدور فرایندها مورد آسیب شناسی شد.اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری اهواز از سایر ادارات زمان بیشتری برای صدور مجوز جهت سرمایه گذاری را به خود اختصاص دادند .
 
 معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان داشت : در کنار احصای فرصت های سرمایه گذاری ، امکان ثبت نام و کسب اطلاعات برای سرمایه گذاران در پروژه های مختلف فراهم شده است . 
 
بحرینی افزود : روند اجرای پنجره واحد در سامانه مشخص است. از فردا فاز اول پنجره واحد سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی ، عملیاتی می شود . آخرین داده های این سامانه حکایت از  اجرایی شدن 270 طرح بالای 2 میلیارد تومان اعتبار با 38 هزار اشتغال  دارد.
 
معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان داشت : ۲۱۲ هزار فرصت سرمایه گذاری در استان مطالعه و آماده ارایه به سرمایه گذاران است.
 
بحرینی گفت : از فرمانداران شهرستان ها این انتظار است که تلاش بیشتری در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی به واجدین شرایط انجام بدهند . بانک های استان در این زمینه باید جدیت داشته باشند ‌. در صورت جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر ، می‌توان از مرکز اعتبارات بیشتری را جذب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار