کد خبر: ۶۲۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 24 June 2018

تابناک / استاندار گیلان گفت: برای گیلان تفاوتی ندارد که راه آهن داشته باشد یا نداشته باشد زیرا اگر کالای صادراتی وجود داشته باشد می‌تواند حتی بدون راه آهن نیز آن را صادر کند.

مصطفی سلاری عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگو در رشت با اشاره به وضعیت دریافت حق‌آبه از زیتونکاران رودبار اظهار داشت: ادارات جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و اتاق بازرگانی با محوریت معاونت عمرانی استانداری باید برای این مسئله تصمیم‌گیری کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از طرفیت آب‌بندان‌های استان و لزوم لایروبی آن‌ها تصریح کرد: اگر لایروبی آب‌بندان‌ها به خوبی انجام شده و از ظرفیت آن‌ها به درستی استفاده شود می‌توانیم 450 میلیون مترمکعب آب از آن‌ها برداشت کنیم که ظرفیتی بیشتر از سد "شفارود" است.

سالاری ضمن تقدیر از عملکرد اداره‌کل استاندارد استان گیلان ابراز داشت: اعتبارات لازم برای تبدیل سه آزمایشگاه این اداره کل به آزمایشگاه مرجع ملی در حوزه برنج، زیتون و چای امسال تخصیص داده می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به مطالبات معوقه بیمارستان‌های خصوصی گفت: در گیلان سهم بخش خصوصی در حوزه درمان بیشتر از بخش دولتی است و همین امر سبب افزایش مطالبات آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت قطعاً مطالبات عقب‌‌مانده بیمارستان‌های خصوصی را پرداخت می‌کند افزود: دولت تنها جایی است که افراد می‌توانند مطمئن باشند که مطالباتشان را از آن وصول می‌کنند چرا که به عبارتی دریافت این مطالبات "دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد".

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی با وجود تمام فشارهای موجود باید صبر خود را افزایش دهند خاطرنشان کرد: توقف ارائه خدمات این بیمارستان‌ها نه بفع خودشان است و نه به نفع بیماران.

سالاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: باید هرچه سریعتر شرکت‌هایی که می‌خواهند در این نمایشگاه شرکت کنند مشخص شده و هزینه مربوطه از آن‌ها دریافت شود.

وی با اعلام اینکه 40 روز پیش تصمیمی در خصوص واگذاری اقدامات اجرایی پروژه راه‌آهن "قزوین رشت"، "رشت انزلی" و "رشت آستارا" از وزارت راه به اداره راه آهن گرفته شده افزود: با اعتراضات پیش آمده این تصمیم تغییر کرد و تنها پروژه "رشت آستارا" به اداره راه آهن واگذار شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: برای گیلان تفاوتی ندارد که راه آهن داشته باشد یا نداشته باشد زیرا اگر کالای صادراتی وجود داشته باشد می‌تواند حتی بدون راه آهن نیز آن را صادر کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط با کشورهای حوزه CIS عنوان داشت: ارتباط با این کشورها می‌تواند حوزه اقتصادی و تجارت استان گیلان را مانند گذشته رونق ببخشد.

وی با اعلام اینکه افزایش ارتباط با کشورهای همسایه و صادرات کالا مسئله‌ای است که باید توسط دولت تصمیم‌گیری شود گفت: معاهده‌ای میان روسیه و ایران برای افزایش صادرات ایران به روسیه امضاء شده که از دوماه دیگر اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار