کد خبر: ۶۲۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 23 June 2018

تابناک / سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس گفت: متأسفانه وزارت‌ علوم در ارائه خدمات به دانشجویان دوره‌ دکتری کوتاهی و سهل انگاری دارد.


ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص سوال خود از وزیر علوم که مقرر شده در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شود، گفت: متأسفانه وزارت‌ علوم در ارائه خدمات به دانشجویان دوره‌ دکتری کوتاهی و سهل انگاری دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویانی که در دوره‌ دکتری در حال تحصیل هستند، نخبگان کشور به شمار می‌روند و باید به طور ویژه به آنها خدمات‌رسانی شود؛ بنابراین وزارت علوم وظیفه دارد از نخبگان کشور حمایت کند و شرایط را برای تحصیل آنها و همچنین انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی فراهم کند.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: دولت و وزارت علوم نباید در این خصوص کوتاهی کنند و بر اساس گزارشاتی که به بنده رسیده، متأسفانه حمایتی از جانب دولت و وزارت علوم از دانشجویان دوره‌دکتری صورت نمی‌گیرد.

وی با انتقاد از شرایط نامطلوب برخی از دانشگاه‌های سراسری در ارائه خدمات به دانشجویان دوره‌‌ دکتری، افزود: دانشجویانی که در مقطع دکتری در دانشگاه‌های سراسری در حال تحصیل هستند، از شرایط تحصیلی خود رضایت کامل را ندارند و خدمات‌رسانی توسط دانشگاه و وزارت علوم به آنها به خوبی رخ نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین وزیر علوم باید درخصوص عدم ارائه خدمات به دانشجویان دوره دکتری پاسخگو باشد و دلایل آن را به روشنی توضیح دهد تا به یک جمع‌بندی کامل در این خصوص برسیم و با برطرف کردن موانع، شرایط را برای ادامه تحصیل دانشجویان مقطع دکتری تسهیل ببخشیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار