علی علی پور نیاول مدیر مسئول هفته نامه و پایگاه خبری همای گیلان
کد خبر: ۶۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 20 June 2018

تابناک / استان گیلان را به دلیل داشتن اقلیم مرطوب و نعمت های خدادای می توان مهمترین بخش کشاورزی ایران نامید.

هرچند در مقالات قبل ٬ پیرامون عدم توسعه استان در بخش کشاورزی نسبت به گذشته پرداخته شد اما نکته قابل توجه در کشور ما این است که ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی استفاده می شود.

این درحالیست که کشورهای پیشرفته که در هر یک متر مکعب ۲٫۵ کیلوتولیددارند نسبت به ما که یک کیلو تولید می کنیم تنها ۳۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و با توجه به اینکه یکی از چالش های اساسی کشور ما همین آب است چرا به این امر توجهی نمی شود؟ چرا بسیاری از زمین های کشاورزی این استان به دلیل عدم وجود آب رها شده است؟چرا آب باران این استان هدر می رود؟


چرا دولت زمینه ای برای شکوفایی کشاورزی همانطوریکه برای صیفی کاری انجام دادو وام کم بهره در اختیار مردم قرار داد و ۸۵ درصد باز پرداخت را دولت متقبل شد برای زمین چایکاری انجام نداده است؟چرا تلاشی در جهت افزایش محصول کشاورزی نمی شود؟


اینکه استاندار محترم تاکید زیادی به بخش گردشگری و بوم گردی داردجای تحسین است زیرا همه ما معتقدیم یکی از راه های توسعه استان گیلان صنعت توریسم می باشد اما آنچه در گردشگری نهفته است این است که همه مردم یک منطقه از آن انتفاع نمی برند و گروهی با فروش محصولات محلی و مغازه داران مبادرت به فروش کالا ی خود می نمایند هرچند موجب گرانی کالاهاخواهد شد اما این عمل برای طبقات ضعیف جامعه سودمند نیست بلکه مجبور به خرید کالاها به قیمت بیشتر خواهند شد.البته تاکید می شود باید گردشگری را سوق داد چرا که یکی از راه های نجات استان است ولی بیش از تاکید بوم گردی در روستاها توجه به بخش کشاورزی حائز اهمیت است که باید استاندار محترم به آن عنایت داشته باشند که هم آب هدر نمی رود و هم بر میزان تولید بخش کشاورزی ما افزوده خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
گردشگری اصلا نسخه شفابخشی برای استان گیلان نیست
گردشگری با شیوه فعلی نتیجه ای جز آلودگی و ازبین رفتن طبیعت این استان ندارد
گردشگران در این استان هزینه نمیکنند . گردشگری کوچکترین نفعی برای عموم مردم در گیلان ندارد و تعداد افرادی که از گردشگری ارتزاق میکنند به زحمت به نیم درصد اهالی این استان می رسد ، در حالیکه مشکلات بیشمار ناشی از گردشگری بی منطق فعلی ۱۰۰درصد جمعیت و مساحت و طبیعت این استان را آسیب میزند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار