کد خبر: ۶۲۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 20 June 2018

تابناک / مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۱۵۰ کودک کار در شهر رشت شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدرضا پارسی صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در رشت اظهار داشت: زمینه ایجاد اعتیاد باید در فرد، خانواده و بستر جامعه با اقدامات ویژه پیشگیری و کنترل شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه موضوعات اقتصادی و فقر در ایجاد و شیوع اعتیاد بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: به‌منظور پیشگیری و کنترل گسترده این بلای خانمان‌سوز، دولت ستادی را به‌عنوان ستاد پیشگیری از اعتیاد در سطح کشور تشکیل داده است.

پارسی با بیان اینکه این ستاد متشکل از کمیته‌های مختلف است و کمیته فرهنگی و پیشگیری از فعال‌ترین کمیته‌های موجود در این ستاد محسوب می‌شود تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه پیشگیری در مقوله اعتیاد، این کمیته از مسئولیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در استان گیلان با تاکید بر اینکه مقوله پیشگیری عامل اصلی کنترل اعتیاد در جامعه است گفت: اقدامات پیشگیرانه در مقوله اعتیاد سبب کاهش تقاضای مواد مخدر در جامعه امروز از سوی جوانان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد برنامه‌های متنوعی در استان گیلان از سوی این ستاد برنامه‌ریزی شده است خاطرنشان کرد: نام‌گذاری یک هفته از سال به‌عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر به‌منظور افزایش حساسیت جامعه نسبت به مقوله اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه در تمامی ایام سال باید به‌طور ویژه به مقوله پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی پرداخت تصریح کرد: تلاش است در هفته مبارزه با مواد مخدر با شناسایی و معرفی بیشتر این بلای خانمانسوز وجدان جامعه بیش از پیش آگاه شود.

پارسی با تاکید بر اینکه اقدامات برنامه‌ریزی شده در این هفته به‌منظور ارزیابی عملکرد ارگان‌های موجود در مقوله پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه است گفت: ایجاد بسیج همگانی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر از سوی کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در جامعه دنبال می‌شود.

پارسی با بیان اینکه به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر 33 عنوان برنامه فرهنگی در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: به‌منظور ایجاد حساسیت و افزایش روحیه مشارکت اساتید و متولیان امر پیشگیری، همایش هم‌اندیشی اساتید حوزه پیشگیری از اعتیاد در رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان برگزاری نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد در پیاده راه فرهنگی رشت را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان گیلان عنوان کرد و افزود: به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش پیشگیری از اعتیاد با هدف فعال‌سازی کارگروه‌های فرهنگی در رشت برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در استان گیلان برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، ‌کوهنوردی بانوان و همایش دوچرخه‌سواری را از دیگر برنامه‌ این هفته در استان گیلان دانست و گفت: برنامه‌های ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های گیلان نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه به‌مناسبت این هفته مسابقه نقاشی خیابانی روی پرده، ویژه کودکان در محلات آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار رشت برگزار می‌شود اظهار داشت: اجرای تئاتر خیابانی در برخی از شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های ویژه این هفته در گیلان است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تاکید بر اینکه گیلان 143 مرکز درمان اعتیاد دارد که 57 مرکز از میزان مذکور از مراکز اقامتی و 73 مرکز به صورت سرپایی است تصریح کرد: سال گذشته 28 هزار نفر به‌منظور درمان اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد مستقر در استان گیلان مراجعه کردند.

‌پارسی با تاکید بر اینکه 150 کودک کار در رشت شناسایی شدند و از این میزان 50 خانواده حاضر به همکاری با سازمان بهزیستی گیلان نشدند اظهار داشت: نشستی آموزشی برای آگاهی این خانواده‌ها در رشت برگزار شد که تنها 30 خانواده در این نشست حضور داشتند.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در استان گیلان با اشاره به اینکه در این مراسم به خانواده‌های مذکور کمک‌مالی صورت گرفت اعلام کرد: این اقدام به منظور افزایش انگیزه همکاری این خانواده‌ها با سازمان بهزیستی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار