کد خبر: ۶۲۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹ 19 June 2018

تابناک / عضو کمیسیون آموزش مجلس، پرداختن به مسائل تربیتی در مدارس را "نابسامان" دانست و گفت: توجه‌ها صرفا به حوزه آموزشی معطوف شده است.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه مشاور تربیتی بر خلاف مشاوره آموزشی در مدارس جدی گرفته نشده‌ و به همین دلیل تعدادشان بسیار محدود است، گفت: وجود مشاوران تربیتی و معاونان تربیتی در مدارس ضرروی است اما این مهم حداقل در یک دهه گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته و حتی ساعات کاری و دریافتی این مربیان کمتر از دیگر معلمان است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه هدایت تحصیلی در مقطع متوسط اول از اهمیت بسیاری برخوردار است و این هدایت باید تا سال‌های بالاتر ادامه یابد اما با توجه به اهمیت ویژه‌ای که کنکور و قبولی در دانشگاه پیدا کرده مسئله تربیتی به حاشیه رفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین با بیان اینکه نباید در شرایط فعلی جامعه که کودکان و نوجوانان با انواع آسیب‌ها رو به رو هستند، آن‌ها و خانواده‌های‌شان را به حال خودشان رها کرد، افزود: با وجود تغییرات و تحولات آموزشی، وضعیت پرداختن به مسائل تربیتی در مدارس همچنان نابسامان است و توجه‌ها صرفا در حوزه آموزشی معطوف شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه "آموزش" و "پرورش" همچون کفه‌های یک ترازو هستند که باید در حالت تعادل قرار بگیرند، اضافه کرد: امید است با توجه به اتفاقات ناخوشایند اخیر رخ داده در مدارس، مسئولان توجه بیشتری به مسئله تربیتی و پرورشی در مدارس کنند و این مسئله را جدی بگیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگرچه نقش مربی تربیتی در مدارس بر کسی پوشیده نیست اما آموزش و پرورش به طورکل متولی تعلیم و تربیت است و این امر صرفا به مربی تربیتی محدود نمی‌شود، بلکه تمام افراد و اجزاء در مدرسه باید در راستای تربیت دانش‌آموزان گام بردارند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار