کد خبر: ۶۱۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 13 June 2018

تابناک / رئیس شورای اسلامی رشت با تاکید بر این که مسایل فنی مربوط به حوزه شهری را نباید به حاشیه کشاند گفت: دست هایی در این کلانشهر تلاش می کنند که بین اعضای شورا تفرقه بیندارند و اعضا را در مقابل هم و شهردار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت اظهار داشت: دغدغه هر یک از اعضای شورای اسلامی رشت این است که وظیفه نمایندگی مردم در این کلانشهر را به خوبی انجام دهند و در این باره با کسی رابطه خارج از قانون نخواهند داشت.
وی با بیان این که در پی گیری امور شهری و مردم با کسی تعارف نداریم، افزود: همه بزرگوران سیاسی، غیرسیاسی و رسانه ها کمک کنند تا بتوانیم با تمام توان برای رشد و توسعه کلانشهر رشت گام برداریم.
رئیس شورای اسلامی رشت با بیان این که درباره مسایل ایجاد شده هفته گذشته شامل شعار نویسی بر ساختمان شهرداری و توهین اظهار کرد: در خصوص این موارد با شهردار این کلانشهر صحبت شده و شهردار نیز قول پی گیری آنها را داده است.
وی بیان داشت: نباید با انعکاس نادرست برخی موارد و اتفاقات ناشایست، اسم رشت در اذهان مردم کشور و عرصه بین المللی بد مطرح شود که برای پیشینیان و آیندگان ما خوب نیست.
علوی در ادامه سخنانش در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: رسانه ها بایستی به دنبال سوژه ها و دغدغه های اصلی مردم باشند تا ما آنها را پی گیری و رفع کنیم نه این که موضوعاتی از سوی آنها مطرح شود که هیچ مشکلی را برطرف نکند.
وی با بیان این که در بررسی و روش حمایت از رسانه ها کارگروهی تشکیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این کارگروه سنجشی از عملکرد رسانه ها را نیز خواهیم داشت.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در ادامه این جلسه با بیان این که امروز این کلانشهر وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: به نظر می آید که بایستی هدف بزرگتر را ببینیم، مجموعه مدیریت شهری رشت در مقابل یک سری تهدیدهای بیرونی قرار دارد.
رضا رسولی با اشاره به 21 بار مسدود شدن حساب شهرداری رشت طی 9 ماه گذشته تصریح کرد: این موضوع چیزی نیست که به راحتی از آن بگذریم، کلانشهر رشت نباید سرگرم مسایل کوچک و سطح پایین باشد.
وی با بیان این که نگران دست هایی هستیم که پشت همه تصمیمات، سیستم مدیریت شهری کلانشهر را به چالش بکشد، اضافه کرد: در مقابل اتفاقات در این کلانشهر بایستی یکدل باشیم، مشکل در مدیریت شهری را نباید از یک شخص ببینیم همه ما مسئول هستیم.
این عضو شورای اسلامی رشت بیان داشت: سیستم مدیریت شهری مظلوم واقع شده و به شخص هم بر نمی گردد.
فرهام زاهد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت با اشاره به همکاری شهرداری در همه مناسبت ها از جمله مذهبی اظهار کرد: انصاف نیست که برای شهرداری این کلانشهر حاشیه ایجاد کنیم.
* عضو شورای اسلامی رشت استعفا داد
در این جلسه با استعفای جلال الدین شکریه از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت موافقت شد.
وی در نامه استعفای خود بیان کرد: علیرغم میل باطنی در انتخابی سخت بایستی صرفا در یکی از سمت های عضویت در شورا و یا اتاق اصناف ایران فعالیت داشته باشم، بنابراین با عنایت به جایگاه چندین ساله ام در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و با توجه به نقش تاثیرگذار اصناف در اقتصاد این کشور که در شرایط کنونی بایستی برای آرامش بازار نقش بی بدیل خود را ایفا کند، استعفای خود را اعلام می کنم.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار