کد خبر: ۶۱۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 13 June 2018

تابناک / سرمربی سپیدرود بعد از تغییر و تحولات دوباره در کادر مالکیت و مدیریتی باشگاه بار دیگر به رشت بازگشت تا استارت هدایت این تیم در لیگ هجدهم را بزند.

به گزارش "ورزش سه"، علی کریمی از آن دست مربیان نسل جدید است که برای کار کردن در باشگاه ها به دنبال شرایط خاص است. او که با مدیران سپیدرود هم به مشکل خورده بود بعد از ورود استانداری و بازگردان مالکیت باشگاه دوباره به رشت بازگشت تا تمرینات و تست گیری برای جذب بازیکن را آغاز کند. ستاره سال های نه چندان دور پرسپولیس و تیم ملی که در ماه های گذشته درگیری های لفظی اش با فدراسیون و سرمربی تیم ملی به اوج رسید در فاصله چند روز تا آغاز جام جهانی در گفتگوی مفصل با همشهری ورزشی به سئوالات و ابهامات اخیر پاسخ داد.

 

* در چند روز گذشته خبر رسید تمرینات سپیدرود را آغاز کرده اید.

 

بله من در حال حاضر در رشت حضور دارم و تمرینات تیم را آغاز کرده ام البته شرایط تیم هنوز نامشخص است و من فقط در دو سه روز گذشته یک تست استعداد یابی در رشت برگزار کردم که روز گذشته این تست گیری تمام شد و حالا باید ببینیم و در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

* قبل از حضور شما در رشت دست نشان تمرینات تیم را زیر نظر گرفت اما هوادارن سپیدرود خواهان حضور شما شدند تا دست‌نشان هم تیم را ترک کند.

 

هوادان سپیدرود به من لطف داشتند اما باید بگویم که کار دست نشان حرفه ای نبود البته این را هم باید بگویم که خود دست نشان هم مقصر نبود چون به او گفته بودند که ما با علی کریمی تسویه کردیم در صورتی که چنین اتفاقی نیافتاده بود و جالب است در روزهایی که تمام اخبار به صورت آنلاین منتشر می شود دست نشان نمی دانست هنوز با من و کادر من تسویه نشده است و قرارداد بست. البته مهم این است که اتفاقات تیم برای سپیدرود در این فصل بیفتد و مهم نیست که علی کریمی باشد یا دست نشان.

 

* در شرایطی که باشگاه پرسپولیس با محرومیت دست و پنجه نرم می کند بعضی از بازیکنان تیم را ترک می کنند و تیم را تنها می‌گذارند، به عنوان اسطوره پرسپولیس در این باره چه نظری دارید؟

 

باید این مطلب را عنوان کنم که شاید چون من خودم از پرسپولیس رفتم شاید اگر هر حرفی بزنم خودم ناقض آن باشم اما ما زمانی پرسپولیس را ترک کردیم که محروم نبود. حتی قبل از من مهدوی کیا، کریم باقری، امامی فر و ترابیان و خیلی از بازیکنان دیگر چه قبل از من و چه بعد از من از تیم جدا شدند همین شرایط را داشتند اما باید قبول کنیم این دفعه شرایط پرسپولیس شرایط خاصی بود ، هست و می خواهم به همین دلیل نکته ای را بگویم.

 

* چه نکته ای؟

 

من اگر به شخصه خودم در این شرایط فوتبال بازی می کردم و با تیمی که دو بار متوالی قهرمان شده است در این شرایط هرگز تیم را تنها نمی گذاشتم و حتی باید بگویم جایی بهتر از پرسپولیس را هرگز نمی توانستم پیدا کنم . خیلی از این بازیکنان که هنوز قرارداد را نبسته اند یا هنوز وضعیت مشخصی ندارند یا از لیگ هایی پیشنهاد دارند که هنوز خود من اسم آن لیگ را نشنیده‌ام که البته این مسائل را در رسانه ها متوجه می شویم و فقط امیدوارم بازیکنان از این تصمیمی که گرفتند 6 ماه دیگر پشیمان نشوند.

 

* به نظرتان دلیل این اتفاقات چیست؟

 

آن زمانی که بازیکنان از پرسپولیس جدا می شدند هرگز قراردادشان قابل مقایسه با بازیکنان حال حاضر پرسپولیس نیست و البته این را هم باید بگویم که از این بازیکنان در پرسپولیس خیلی آمده اند و رفته اند . کاملا طبیعی است اما اگر قرارداد ها به نوعی بسته شود که مانند فوتبال روز دنیا بلند مدت باشد بازیکنان را می تواند درست مدیریت کرد.
* کمی از پرسپولیس فاصله بگیریم تیم ملی ایران روز جمعه اولین دیدار خود را در جام جهانی برگزار خواهد کرد.

 

در مورد تیم ملی که دیگر صحبتی ندارم و مثل همه مردم ایران برای تیم ملی آروزی موفقیت می کنم تنها می خواهم نکته ای را بگویم. خیلی ها فکر می کنند ما اگر انتقادی به کی روش می کنیم در مورد نوع شخصیت و نوع اظهار نظر کی روش صحبت کردم و هرگز در مورد مسائل فنی سرمربی تیم ملی صحبت نکردم و فقط جواب توهین های او را دادم.چون بالاخره هر مربی شخصیت خودش را دارد و اگر صحبتی در مورد سید جلال و وریا کردم چون بازیکنانی بودند که می توانستند جزو نفرات اصلی تیم ملی باشند.

 

* نکته اینجاست که در ماههای گذشته تنش زیادی بین شما و کی روش رخ داد.

 

من اگر حرفی زدم به خاطر توهینی بود که کی روش به من کرد و تا روزی که کی روش از من عذرخواهی نکند من از موضع خودم کوتاه نمی آیم تا روزی که کی روش در ایران باشد حالا می خواهد این موضوع 2 ماه دیگر طول بکشد یا 10 سال دیگر.

 

* حریفان تیم ملی را چطور می بینید؟

 

من هم دوست دارم تیم ملی ایران در جام جهانی بازی های خوبی را انجام دهد و تمام مردم ایران را خوشحال کند نکته اینجاست که در جام جهانی هر نتیجه ای ممکن است رقم بخورد به همین دلیل نتیجه غیر قابل پیش بینی است .

 

* فکر می کنید ایران می تواند از گروه خودش صعود کند؟

 

ایران شاید روی کاغذ شانسی نداشته باشد اما انقدر اتفاقات غیر منتظره در فوتبال افتاده است که انتظار هر چیزی را می توان داشت پس ایران هم شانس دارد از گروه خودش صعود کند و امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ملی در جام جهانی بیفتد.

 

* به عنوان کسی که سالها در تیم ملی حضور داشته در آستانه جام جهانی خیلی از نوع پست های بازیکنان و به خصوص پست روزبه چشمی انتقاد می شود در این مورد چه نظری دارید؟

 

خب باید بگویم مربیگری کاملا سلیقه ای است و کی روش تشخیص داده که روزبه چشمی در دفاع آخر بازی کند. روزبه چشمی جزو بازیکنان تاثیرگذار استقلال در این فصل بود اما با این شرایطی که تیم ملی دارد به نظر من که البته شاید نظر من برای خیلی ها مهم نباشد روزبه در پست هافبک دفاعی خیلی بیشتر می تواند به تیم ملی کمک کند. اما می‌خواهم در مورد تیم ملی مطلبی را بگویم.

 

* چه مطلبی؟

 

من از مطبوعات این انتظار را دارم که این را بدانند قرار نیست اگر تیم ملی به امید خدا نتیجه گرفت فقط کارلوس کی روش کاری کرده است و اگر خدای نکرده تیم ملی نتیجه نگرفت تقصیرش به گردن علی کریمی ، برانکو و شفربیافتد. این را باید بگویم از نتیجه نگرفتن تیم ملی سودی گیر من نمی آید نمی دانم چرا یکسری از افراد فکر می کنند اگر تیم ملی نتیجه نگیرد من سود می برم، من چه سودی می توانم از نتیجه نگرفتن تیم ملی ببرم؟ مگر من دنبال مربیگری تیم ملی هستم؟ این حرف خنده داری است.

 

* البته خود کی روش هم اعلام کرده بعد از من نباید مربی بیاید که بازیکنی را که به بطری آب لگد می زند را بازی دهد.

 

اتفاقا من برای این مطلب هم پرونده اش را دارم اولا که من بعد از این اتفاق در بازی بعد بیرون بودم البته می گویند که آدم دروغگو کم حافظه می شود دوما چرا استاد در این 8 سال این صحبت را نکرده بود چه کسی این مطلب را به کی روش یادآوری کرد.

 

* با همه این اتفاقات برای دیدن جام جهانی به روسیه خواهید رفت.

 

من نمی دانم این چه صحبتی است چرا همه انتظار دارند من به روسیه بروم اما من جام جهانی را از خانه تماشا می کنم. اگر می خواستم خیلی راحت می توانستم برای دیدن جام جهانی بروم اما حاضر نیستم به هر قیمتی به روسیه بروم. اصلا من یک سوالی دارم؟ طرف در به در دنبال تمدید قرارداد خودش است اما این همه ایراد می گیرد از فدراسیون فوتبال. تو خودت می گویی با ما کسی بازی دوستانه انجام نمی دهد پس برای چه انتظار داری قرارداد 4 ساله جلوی تو بگذارند اما حالا هم می گویم من با کی روش و گنده تر از کی روش حاضرم مناظره کنم چرا زمانی که کی روش دستیار می خواست من اسطوره بودم اما حالا شده ام دشمن تیم ملی. کی روش که از من ایرانی تر است چرا 40 درصد از قرادادش را تخفیف نمی دهد تا 4 ساله تمدید کند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار