کد خبر: ۶۱۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 13 June 2018

«به زودی در شهر رشت سازمان قطارهای شهری زیر نظر شهرداری شروع به کار خواهد کرد تا از این طریق بتوانیم موضوع احداث خطوط ریلی شهری را با قدرت بیشتری ادامه دهیم. لازم به ذکر است که این پرژه آغاز راهی خواهد بود برای رسیدن قطارهای شهر به سایر نقاط استان گیلان.»

محمدحسین علوی معتقد است، تجربه شکست در پروژه مترو در رشت می‌تواند چراغ راه احداث خطوط قطار شهری باشد تا این بار شهردار و شورای شهر رشت بتوانند انتظارات شهروندان را برآورده کنند.

محمدحسین علوی، رییس شورای شهر رشت در مورد اجرایی شدن طرح قطار شهری در مرکز استان گیلان به شهردارآنلاین گفت: «پروژه قطار شهری رشت با پیگیری‌های شورای شهر و همچنین شهرداری رشت در حال اجرایی شدن است. باتوجه به اینکه این موضوع در ردیف پروژه‌های ملی محسوب می‌شود و مطالعاتی که مربوط به این پروژه است با مجوز وزارت کشور در حال انجام است.»

وی ادامه داد: «در بین طرح‌هایی که می‌توانستیم برای بهبود وضعیت تردد شهروندان در نظر بگیریم تمایل کارشناسان و اعضای شورای شهر به راه ‌اندازی قطار شهری بود که به‌نظر می رسد بعد از اجرایی شدن می‌تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل شهری را برای مردم شهر رشت و همچنین مردمی که در حومه شهر زندگی می‌کنند برطرف کند.»

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: «به زودی در شهر رشت سازمان قطارهای شهری زیر نظر شهرداری شروع به کار خواهد کرد تا از این طریق بتوانیم موضوع احداث خطوط ریلی شهری را با قدرت بیشتری ادامه دهیم. لازم به ذکر است که این پرژه آغاز راهی خواهد بود برای رسیدن قطارهای شهر به سایر نقاط استان گیلان.»

علوی با اشاره به تجربه شکست احداث مترو در شهر رشت خاطرنشان کرد: «بی‌شک شکست پروژه مترو رشت که با مشکلات محاسباتی و مطالعاتی همراه بود چراغ راه احداث پروژه قطار شهری خواهد بود تا این بار بتوانیم رضایت شهروندان رشتی را برآورده کنیم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار