تابناک گیلان / در حالی که مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، استفاده از کارت سوخت را در جایگاه های سوخت الزامی کرده بود، در روزهای اخیر، برخی پمپ های بنزین نوسازی شده در قالب طرح برندینگ با نازل های بدون کارت سوخت تجهیز شده اند که نشان از حذف چراغ خاموش کارت سوخت ها دارد!
کد خبر: ۶۱۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴ 05 June 2018

تابناک گیلان / در حالی که مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، استفاده از کارت سوخت را در جایگاه های سوخت الزامی کرده بود، در روزهای اخیر، برخی پمپ های بنزین نوسازی شده در قالب طرح برندینگ با نازل های بدون کارت سوخت تجهیز شده اند که نشان از حذف چراغ خاموش کارت سوخت ها دارد!

به گزارش «تابناک»؛ چند وقتی است، با اجرای طرح برندسازی جایگاه های سوخت، ظاهر پمپ های بنزین در حال تغییر است. این روزها جایگاه های سوخت پس از چند روز تعطیلی با رنگ و لعاب جدید، وارد چرخه سوخت رسانی و بسیاری از این جایگاه ها نوسازی می شوند؛ هرچند در این جایگاه‌ها، نه از نظر نوع سوخت و نه عملکرد تغییر رخ نداده، برخی از آنها در نازل های خود ورودی کارت سوخت را حذف کرده اند.

به نظر می رسد، این اقدام جایگاه داران بی ارتباط با حذف کارت سوخت نباشد، البته هرچند تغییرات جدید، باعث کاهش هزینه های کشور می شود و شاید جزو مواردی است که وزارت نفت از آن حمایت می کند، نگرانی هایی را نیز ایجاد کرده و برخی بر این باورند که این روش در نهایت به گران شدن قیمت بنزین و یا حداقل چند نرخی شدن آن منجر خواهد شد؛ چیزی که چند وقت پیش نیز یکی از نمایندگان مجلس در تذکری اعلام کرد و گفت: اخباری شنیده‌ایم، مبنی بر اینکه قرار است بنزین گران می شود و دولت برنامه‌هایی برای این موضوع دارد.

وی افزود: آقای لاریجانی! ما با خبر شده‌ایم دولت قصد دارد بنزین را گران کند. به همین دلیل از شما می‌خواهیم ورود کنید، زیرا با توجه به شرایط اقتصادی، مسائل ارز و فشاری که بر مردم آمده، نباید چنین تصمیم نادرستی گرفته شود.

البته وزارت نفت گرانی بنزین و حذف کارت سوخت را بی ارتباط به هم می داند، به طوری که وزیر نفت پیشتر نیز گفته بود، کارت های سوخت یک هزینه اضافه بر گردن دولت است و بهره برداری آنها برای دولت هزینه دارد و هیچ گونه اطلاعاتی نیز از این کارتها به دست نمی آید، چون سهیه بندی از این کارت ها حذف شده است.

با این حال الزام ماندگاری کارت ها توسط نمایندگان مجلس در نهایت و با وجود چندین بار رفت و برگشت لایحه به مجلس تصویب شد؛ اما تغییرات ایجاد شده در جایگاه های سوخت و حذف تدریجی آنها، نشان از این دارد که کم کم این موضوع در حال فراموشی است و نرخ بنزین گام به گام خود را برای جهشی دوباره آماده می کند.

این موضوع در مجلس نیز واکنش هایی به همراه داشت و صدای برخی از بهارستان نشین ها را درآورد، به گونه ای که حاجی دلیگانی در خصوص این موضوع گفته است: برای ماندگاری کارت های سوخت، هزینه های زیادی شده و حذف یکباره آن، نقض مستقیم قانون است.

این نماینده مجلس گفت: وزارت نفت این کار را انجام نمی دهد و قانونی را که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده، نادیده گرفته است که البته باید در خصوص این موضوع توضیح بدهد.

اما نکته اینجاست که این نقض قانون که اکنون از سوی وزارت نفت در حال اجراست، نوعی زمینه سازی برای افزایش نرخ بنزین است و با توجه به اینکه برندسازی جایگاه های سوخت در حال توسعه است، این احتمال که در آینده ای نزدیک، برخی جایگاه های کشور اقدام به افزایش نرخ ها کنند و بنزین را با نرخ های متفاوت عرضه کنند، زیاد است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار