آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت؛
تابناک / نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مردم ما با تمام توان از مسئولان زحمتکش نظام حمایت می‌کنند اما برخی مسئولان نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند.
کد خبر: ۶۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 01 June 2018

تابناک / نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مردم ما با تمام توان از مسئولان زحمتکش نظام حمایت می‌کنند اما برخی مسئولان نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند.

 

به جوانان فلسطینی می‌گوییم که اگر اسرائیل یک موشک با آن‌‌ها زد، آن‌ها 10 موشک بزند / برخی مسئولان نمک خورده و نمکدان می‌شکنند

 

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در ماه رمضان دل‌ها برای توجه به معاد آماده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه انسان‌های مومن همواره علاقمند هستند تا به خداوند نزدیک شوند عنوان داشت: تلاش مردم برای شرکت در کارهای خیر مثالی بر این مسئله است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هدف اصلی از انجام فرایض الهی نزدیکی به خداوند متعال است خاطرنشان کرد: توجه به مرگ، قیامت و آخرت یکی از راه‌های نزدیکی به خدا است.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه توجه به مرگ سبب می‌شود تا انسان خود را برای پذیرش مرگ آماده کند تصریح کرد: عدم توجه به مرگ و آخرت سبب شده است تا برخی انسان‌ها از مرگ بترسند.

وی با اشاره به تاکیدات ائمه اطهار بر لزوم توجه به مرگ و قیامت خاطرنشان کرد: علت اصلی بسیاری از گناهانی که از انسان‌ها سر می‌زند این است که حقیقت مرگ را نشناخته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان همنشینی با افراد ناصالح و عدم توجه مرگ را عاملی برای از بین رفتن پاکی دل‌ها دانست و ابراز داشت: براساس روایتی از پیامبراکرم(ص) سبب می‌شود تا قلب انسان زنده شده و مرگ برای او آسان شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرا رسیدن ایام لیالی قدر خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن کریم شب قدر از هزار ماه برتر بوده و شب‌های غفران الهی است که براساس روایت احتمال اینکه شب 23 رمضان شب قدر باشد بیشتر است.

امام جمعه رشت 15 خرداد را نقطه آغاز انقلاب ملت ایران دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) تا زمان حیات آیت‌الله بروجردی از او تبعیت می‌کردند و پس از رحلت وی قیام خود را علنی کردند.

وی با بیان اینکه شاکله انقلاب اسلامی از روز 15 خرداد پی‌ریزی شد افزود: بسیاری از گروه‌های سیاسی در آن دوران در تلاش بودند تا انقلاب را به نام خود بزنند اما امام راحل تاکید بر لزوم اسلامی بودن انقلاب داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه قیام 15 خرداد سبب شد تا اسلامیت انقلاب به همگان ثابت شود گفت: کشورهای استکباری مانند انگلستان همواره در میان انقلاب‌های مردمی حضور می‌یابند و افرادی نفوذی مانند "اردوغان" و "مرسی" را پرورش می‌دهند.

آیت‌الله فلاحتی رشد فهم سیاسی ملت ایران را یکی از دستاوردهای قیام 15 خرداد دانست و تصریح کرد: همه قدرت‌های جهانی امروز بر این مساله اذعان دارند که امروز فهم و بینش سیاسی ملت ایران زبانزد است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قیام 15 خرداد سبب شد تا پرده از چهره متزورانه حکومت پهلوی برداشته شود گفت: تا سال‌های نخست انقلاب هیچ‌کدام از دشمنان ما باورشان نمی‌شد که حکومتی اسلامی و پرقدرت در جهان ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسئله توسعه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورهایی مانند ترکیه در ظاهر پیشرفت کرده اما مردمانشان در باطن با مشکلات فراوانی برخوردار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان آبادانی بسیاری از روستاهای ایران را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: البته درست است که برخی نقاط کشور با مشکل مواجه است اما مقایسه آن با شرایط زمان پهلوی نشان‌دهنده تحولات عظیمی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امت اسلامی هرکجا در مقابل دشمنان کوتاه آمده سبب گستاخ‌تر شدن دشمن شده است اعلام کرد: به جوانان فلسطینی می‌گوییم که اگر اسرائیل یک موشک با آن‌‌ها زد، آن‌ها 10 موشک بزند.

وی با تاکید بر اینکه امروز به فرموده مقام معظم رهبری امروز امت اسلام از سازمان ملل مطالبه دارد گفت: امروز شاهد هستیم که سازمان ملل به جنایات کشورهایی مانند آمریکا واکنش نشان نمی‌دهد اما کوچکترین اتفاق در ایران را بزرگ می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه ملت ایران هیچ‌گاه در مقابل دشمنان دست دراز نمی‌کند خاطرنشان کرد: ملت ایران بداند که آینده روشن و امیدوارکننده‌ای در انتظار او است و جای نگرانی نیست.

امام جمعه رشت اهداف انقلاب و رهبری را خط قرمز ملت ایران دانست و اظهار داشت: مردم ما با تمام توان از مسئولان زحمتکش نظام حمایت می‌کنند اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی افراد نمک می خورند و نمکدان می شکنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار