کد خبر: ۶۱۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ 25 May 2018

بسیاری ازمردم کره‌ جنوبی امروز (جمعه) پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا نشست 12 ژوئن با رهبر کره شمالی را لغو کرد، خشمگین شده و اعلام کردند که فریب خورده‌اند.

دونالد ترامپ نشست تاریخی با رهبری کره شمالی را پس از چندین ماه روند دیپلماتیک درحالی لغو کرده است که کره شمالی اقدام به تخریب سایت اتمی خود کرده است.

یکی از ساکنان کره‌ جنوبی درباره لغو دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی گفت: کره شمالی در حال انجام هر آنچه است که از آن خواسته شده بود. آنها سایت آزمایش اتمی خود را منهدم کردند.

وی ادامه داد: ترامپ اما هیچ تمایلی به برقراری صلح و ثبات در کشور ما و در منطقه ندارد. چرا او نباید اجازه دهد که دو کره در صلح زندگی کنند؟ کره شمالی روز پنجشنبه سایت آزمایش اتمی پونگی ری را کاملا منهدم کرده و این اقدام در مقابل دوربین‌های رسانه‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

با اعلام لغو دیدار میان ترامپ و کیم جونگ اون، ده‌ها تن از دانشجویان و فعالان حقوق زنان در راهپیمایی‌های مختلفی در سئول اقدام ترامپ را مورد محکومیت قرار داده و برخی از معترضان تصاویر ترامپ را پاره کردند.

یکی از معترضان در این باره گفت: حقش نیست که کره شمالی را بار دیگر منزوی کنیم و این در حالی است که این کشور اقداماتی را برای پیوستن به جامعه بین‌الملل انجام می‌دهد. آنهایی که در شبه جزیره کره ساکن هستند از پیامدهای اقدامات ترامپ رنج می‌بینند.

آنها هم‌چنین فریاد می‌زدند جایزه صلح نوبل را به ترامپ ندهید.

سردرگمی مون جائه این

در همی حال مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی که سخت برای برگزاری نشست کره شمالی و آمریکا تلاش کرده گفته است که بابت لغو این نشست سردرگم و گیج است.

در نظرسنجی اوایل مه سال جاری میلادی توسط موسسه گالوپ کره مشخص شد که 88 درصد از ساکنان کره‌ جنوبی فکر می‌کنند که نشست بین دو کره موفقیت آمیز بوده و تنها پنج درصد اعلام کردند که این نشست ناموفق بوده است.

نظرسنجی از 106 دانشجوی دانشگاه کوکمین در سئول مشخص کرد 57.3 درصد تصویری مثبت از رهبر کره شمالی پس از این نشست دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار