کد خبر: ۶۱۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 25 May 2018

تابناک / فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردم و مسئولان با اتحاد و همدلی باید تلاش کنند تا مشکلات کشور را برطرف کنند گفت: عملیات "بیت‌المقدس" را باید مقدمه‌ای بر آزادسازی قدس شریف دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: استان گیلان 260 شهید را در عملیات "بیت‌المقدس" تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خرمشهر قبل از ورود به صحنه جنگ 250 هزار نفر جمعیت داشت گفت: این شهر در آن زمان بزرگترین شهر بندری کشور بود اما بعد از جنگ، به آن شهر 36 میلیون نفری گفتند زیرا تمام مردم، خود را متعلق به این شهر می‌دانستند.

سردار عبدالله‌پور با اعلام اینکه قبل از دفاع مقدس شهر خرمشهر 3 بار تصرف شده بود تصریح کرد: این شهر تا پیش از انقلاب یکبار مورد حمله کشور کویت و دو بار مورد حمله و اشغال کشور انگلیس قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب هر بار با اتکا به نیروهای خارجی و یا واگذاری بخشی از کشور خرمشهر آزاد می‌شد ابراز داشت: تنها مرتبه‌ای که خرمشهر بدون واگذاری بخشی از کشور آزاد شد در دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان عملیات "بیت‌المقدس" را عملیاتی بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: این عملیات طی 25 روز و با طی سخت‌ترین مراحل انجام شد و مساحت آزاد شده تقریباً نصف استان گیلان بود.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه در عملیات "الی بیت‌المقدس" 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته از رژیم بعث عراق گرفته شد اظهار داشت: امام خمینی(ره) خودشان شخصاً این عملیات را فرماندهی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه در عملیات "بیت‌المقدس" 6 هزار شهید و 24 هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب شد افزود: براساس اظهارات نیروهای عراقی، اطراف شهر خرمشهر توسط مستشاران فرانسوی مانع‌گذاری شده بود تا قابل تصرف مجدد نباشد.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه تنها امداد الهی بود که بستر پیروزی عملیات "الی بیت‌المقدس" را فراهم کرد ابراز داشت: صدام نیروهای عراقی را که از جنگ فرار می‌کردند اعدام می‌کرد.

وی با اعلام اینکه صدام در حقیقت از عملکرد نیروهای ارتش بعث در خرمشهر راضی نبود عنوان داشت: صدام می‌دانست که تمام فرماندهانش ترسو هستند و حتی تلاش می‌کرد تا آن‌ها را وادار به استفاده از سلاح شیمیایی کند.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه صدام برای تسکین افکار عمومی به فرماندهانش در خرمشهر مدال افتخار داد تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد این شائبه را ایجاد می‌‌کنند که چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ را پایان ندادیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص علل عدم پایان جنگ بعد از فتح خرمشهر گفت: به فرموده ایشان بعد از فتح خرمشهر بخش‌های زیادی از کشور در اختیار دشمن بود و ما می‌بایست آن‌ها را آزاد می‌کردیم.

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه امروز دشمن با جدیت در تلاش است تا به انقلاب صدمه وارد کند ابراز داشت: امروز همه مردم و مسئولان با اتحاد و همدلی باید تلاش کنند تا مشکلات کشور را برطرف کنند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اعلام اینکه به فرموده مقام معظم رهبری فلسطین به‌زودی آزاد می‌شود خاطرنشان کرد: عملیات "الی بیت‌المقدس" را باید مقدمه‌ای بر آزادسازی قدس شریف دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار